silhah og emilie Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 sambo lå som vanlig på sofaen når jeg kom hjem i dag. da hadde han vært hjem i 1 time og hadde ikke dusjet (han er anleggsarbeider) og så vidt skifta. jeg kommer alså hjem og er kjempe sliten, er ikke i særlig form og har en sutrete unge på armen. jeg la emilie på lekematta der hun fant noe å leke med og jeg satte meg i sofaen for å slappe av litt. med en gang så begynner han å mase om hva vi skal ha til middag osv, så sier jeg at jeg ikke har matlyst og at han kan bare ordne seg noe. han sukket og dro seg ut av sofaen og ordnet seg noen brødskiver. etterpå legger han seg til og lukker øynene. imens jeg lager middag til snuppa og mater henne så sier jeg at han ikke må sovne for vi må samarbeide om å vaske huset i dag for det ser helt forferdelig ut, og pappa kommer i morgen. neida sier han skal ikke sove jeg. etter en stund så sier jeg at det er viktig at han ikke sovner (jeg ser han er på god vei) for vi må også på butikken å gjøre helga handel. neeei da sier han. men nå ligger han så klart her å snorker, og han er UMULIG å vekke, som vanlig. dette gjør han hver dag og jeg er så dritt lei, han sover vanligvis alt fra 1-4 timer hver kveld:( jeg er da sliten jeg også ikke nok med at jeg har en 7 mnd gammel baby å ta meg av, jeg jobber også minst 15 timer hver uke, studerer over nki og tar det meste av husarbeidet... men det skjønner han ikke for han er jo på jobb HVER dag!!!! gidder snart ikke mere jeg...det hjelper ikke å snakke med han eller:(
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Skjønner deg god jeg .... høres ikke ut som du er noe særlig godt humør i kveld heller. Vi får riste disse mannfolka våres litt tror jeg...men tror neppe at det vil hjelpe !!!
EnJente_m_EnJente Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 huff føler VIRKELIG med deg ! Tror han trenger en tankevekker av noe slag, men går ikke an å vekke ? Hent et glass vann, han våkner garantert, også sier du det du føler, si du er DRITTLEI og at dette orker du ikke mer ! Du må bare virkelig være seriøs og si det til han så han skjønner ! Og vi ALLE som går hjemme vet at det er minst like krevende om ikke verre, å gå hjemme med et barn. Jeg personlig synes det er tyngre enn å gå i fulltidsjobb faktisk ! Nå er jeg alene i tillegg, men kan jo virke som du har det likt. Dere har jo på en måte begge to vært på "jobb" hele dagen, slik jeg ser det er det 50/50 fra mannen kommer hjem, da har man like mye ansvar for den lille ! Jeg hadde satt den lille i fanget hans og sagt, nå drar jeg og handler !
☆Monkey Business☆ Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Velkommen i klubben :-S vet akkurat hvordan du har det.....
silhah og emilie Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2007 ja et glass vann våkner han nok av men da blir det bare rabalder. jenta vår ligger her å sover også så jeg vil ikke skape bråk slik at hun våkner. har pratet skikkelig med han mange ganger men det hjelper virkelig ikke, har prøvd å hatt streik også, gjorde ikke NOE husarbeid på 1 uke, æsj det så helt jævlig ut her, men det hjalp heller ikke:s
AneB Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Sånne innlegg bekrefter bare at min status som aleinemamma mange ganger faktisk er bedre enn å være to voksne! Ingen å irritere seg over for sånne ting, virker som det tar mye energi fra mange her inne. Stakkars deg. Håper han tar til vett og ser for en flink samboer han har, og vet å sette pris på alt du gjør i heimen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå