vårina Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Blir så skuffet over enkelte av vennene våres.Ligge på sykehuset pga litt problemer.Alt går mye bedre nå og tvillingene utvikle seg slik de skal.Vi har vært åpne med de rundt oss og fortalt underveis hva som har skjedd osv.I går og i dag har eg hatt besøk som tydligvis ikke greie å glede seg sammen med oss..over at det går så bra nå. Kommentarene går i: du må ikke glede deg for mye..det kan fortsatt gå galt. :med dine problemer så kan det jo være noe galt med tvillingene.....:du må forberede deg på at de kan komme alt fortidlig til verden..for det er vanligt ved tvillinger. Offffffffffffffffffffffffffffff blir skikkelig leie meg. Legene er veldig fornøyde med fremgangen og selvfølgelig stole eg mest på dem...men å få høre slike kommentarer så begynne eg å bli redde igjen. De mene nok ikke noe vondt med det de sier...men nå er det det siste eg vil høre.Hva mener dere? er det ikke dårlig gjordt av de å si slike ting når alt går så bra?
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Jeg synes ikke du overreagerer! veldig ufølsomt av de å si slike ting, kanskje det er en måte for dem å forberede seg selv på det? hvis du skjønner hva jeg mener, men som deg så synes jeg at de kunne ha holdt det for seg selv. Kan du ikke bare si ifra at du ikke vil ha slikt snakk rundt deg og at hvis de ikke klarer å holde munn og si noe positivt istedet så trenger de ikke å komme? kanskje ikke så enkelt å si ifra, men det blir jo en ekstra belastning for deg å høre på sånt prat. Håper det ordner seg! LYKKE TIL!
vårina Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Har snakket med kjæresten min og han ble fly forbanna.Vi har blitt enige om å si fra til de det gjelder.Skjønne jo at de er bekymret..men mene at er en gode venner så oppmuntre man heller hverandre og stille opp på alle måter vist det skulle gå galt.Hormonene mine fyke rundt for fullt.Var på ul tidligere i dag og begynte å stortute der inne.Legen var kjempe forståelsfull og sa til meg at de hele tiden sier slik situasjonen er der og da.Så langt står alt bra til med tvillingene.Han sa også det at pga alt eg hadde opplevd..så kunne eg vist eg ville få videre oppfølging hos dem med ul og spesialister.Ble KJEMPE glad og gav ham en gode klem:) Dette komme til å gå bra!
sol og varme Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 seriøst...for noen "venner" du har - totalt ufølsomme og utrolig dumme.... sånt sier man jo bare ikke i det hele tatt... nei, ble sjokka... det siste du trenger er sånne kommentarer, du skulle heller hatt en stoooor klem fra ei god venninde som smilte til deg og følte med deg og heller kommenterte at så bra at det går bedre med babysene dine og med deg... det ville ihvertfall jeg gjort hvis jeg var deg... sender en liten klem herifra sør.....
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 herregud.. Nå vet ikke jeg noe om situasjonen din da men sånn sier man da søren ikke til folk Man må jo munte opp uansett tenker jeg, om legen hadde vært negative må man jo fortsatt prøve og muntre opp... Nå er jo legen positive og da burde de jo hvertfall bare komme med god ord.. Syns du ikke skal la de komme på besøk på en stund jeg. Virker som du trenger hvile siden du ligger på sykehuset, og da tror jeg du får det best ved og nekte de og komme på en stund... Masse lykke til hvertfall, går nok bra med de 2 små skal du se
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Da høres det ut som det ordner seg og det er bra. Nå har jeg ikke hørt historien din, men kan godt forstå deg for jeg har selv slitt med blødninger (blodansamling) i livmoren og har hatt diagnose truende abort, jeg har heldigvis fått støtte fra folk rundt meg og særlig de på jobben for de vet jo at jeg hadde en MA i februar,ble gravid igjen etter 1 mens. Får håpe de tar til vettet de vennene deres.
Happy H Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 eg tror rett og slett folk e veldig utenksomme når de kommer med sånne kommentarer. tror d rett og slett e fordi de ikkje har nokke bedre å si. samme m alle som sier til en som har hatt en SA at "jaja, d e jo ganske vanlig" som om d e nokke trøst. Forstår kjempe godt du e lei deg, de burde heller latt være å si nokke!!!!! Hør på legene du, de vet best!!så lenge de e positive skal du også være d. komme til å gå kjempe fint dette snuppa!
vårina Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2007 Har nå kommet hjem jiiipppii:) Tror og håper etter samtale med de det gjaldt at det ikke skjer igjen:) Dere andre som er i 12 uke....har dere begynt å få mage? Selv er eg oppblåste i magen men kan bruke de samme buksene. Spurte før eg dro hjem om det var normalt...lege lo og sa at eg tidsnok skulle få store mage og at det var veldig forskjelligt fra kvinne til kvinne. Nå skal eg bare kose meg og ikke ha så manhe bekymringer hele tiden:) Ha en flotte helg alle sammen!
JANUAR GLEDE Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Maken til kommentarer! Forstår ikke de, at barna er i din mage og at negative kommentarer har negative effekt på deg rent psykisk? Jeg har problemer med å forstå at folk kan være så direkte, og at de glemmer din behov for oppmuntring og støtte! Alt går jo bra nå! Hvorfor skulle de ha behov for å forbrede deg for det verste? Nei, jeg synes du skal forsøke å overse de dumme kommentarene og se frem til tvillingene kommer:) For det er det du skal tenke og ikke noe annet! Sender deg en varm klem og positive tanker!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå