Gå til innhold

Må bare gi ett tips til fruktmos...


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg la 4 tørkede aprikoser i vann over natten.. Moste de i stavmixer med en halv banan og vannet fra aprikosene...

 

Vannvittig godt ble det !

Mini slukte det rett ned...

Veldig søtt da,men...ha n er ikke glad i banan vanligvis, men dette var godt!

Det synes til og med jeg ;=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, er det ikke sykt mye sukker i tørket frukt?

Skrevet

Det må jeg prøve, også så lettvint!

 

Det er generelt sinnsykt mye sukker i frukt, men det er forskjell på raffinert og tilsatt og hva som finnes der naturlig.

Skrevet

Å koke tørkede aprikoser sammen med epler og så mose de er også veldig godt:)

 

Det er jo sukker i frukt, men sukker som finnes naturlig i mat er jo noe helt annet enn det som er tilsatt:) Litt frukt går bra! :)

Skrevet

Liten rettelse... Sukker som finnes naturlig i mat er ikke noe helt annet enn det som er tilsatt. Dersom du måler blodsukker før og etter tørket frukt feks finner du en høy stigning. Sukker er sukker... Ikke tro at dere gjør barna en tjeneste ved å gi dem tørket frukt i stedet for søtsaker.

Skrevet

Da er aprikosene kjøpt inn! =) Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...