Gå til innhold

ang seteleie...er det virkelig mulig!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskapskontroll idag (er 36+2) og fikk vite at bebisen antageligvis ligger med stompen nede...ved forrige svangerskapskontroll (uke 34) lå hun med hodet nede, men hadde ikke festa seg. Er det virkelig mulig at barnet så sent kan snu seg? Andre som har opplevd dette?

Ble utrolig stresset av dette..skal på ultralyd om noen dager for å eventuelt få det bekreftet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat det samme er skjedd meg, samme 36+3..utrolig kjedelig, og jeg håper han snur seg igjen! Får ikke komme på ultralyd før midt i uke 38 sa jordmor..blir spennende, jeg også føler stress..

Skrevet

Samme her! baby låg i hodeleie helt til slutten av uke 35, hvorpå han snudde seg til sete. Nå i slutten av uke 36 har han lagt seg i tverrleie, som i utgangspunktet er enda verre, for det utelukker vanlig fødsel.

Skal til undersøkelse i beg.av neste uke,- der de skal avgjøre hva som skal skje.

Har hørt om ytre vending, men har nesten bestemt meg for å nekte å gjøre dette, da det skal være visse risikoer for babyen, samt svært smertefullt for mor.

Men det er enda en stund igjen til termin, så jeg krysser fingrene for at han snur seg, noe som skjer i de aller fleste tilfeller.

Skrevet

Venninne fødte for kort tid siden. Hun mente på forhånd at hodet hadde festet seg, hvertfall lå med hode ned i lengre tid, men fødte altså i seteleie. Hadde gått ganske bra det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...