Gå til innhold

Vår 4 mnd gamle datter er sulten.....!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere:)

Jeg trenger litt hjelp....!!!

Datteren vår er snart 4 mnd, og vi startet med grøt for en uke siden. Tror nemlig jeg begynner å få mindre melk, og i tillegg våkner hun så mye på natten og skal ha mat.

Har også prøvd oss fram med grønnsakspure o.l og fruktpure.

Har dere noen erfaringer med dette? Besteforeldrene mener det er i meste laget, men hva skal man gjøre da? Hun er jo sulten....

Hun begynner å like denne maten også

Tar imot alle råd med takk!

Ps: må vel nevne at hun vil ikke ta flaske så blir litt vanskelig morsmelkserstatning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg begynte med "flytende" grøt på flaske når mine barn var litt over en mnd (men ikke si det til noen) Gav dem dette på kvelden og de sov rolig hele natten gjennom.

Begynte med most potet og gulerot når de var ca 3 mnd.

Jeg vil råde deg til å prøve flaske litt til om du ikke får henne til å spise grøt, men start rolig så ikke hun får forstoppelse. jeg var ikke plaget en eneste gang med vond mage til mine to selv om jeg startet ALT for tidlig med "fast" føde. Fikk derimot rolige netter og mette, glade barn :)

Lykke til.

Skrevet

Hun spiser både maisgrøt, grønnsaks- og fruktpure, så det er ikke noe problem. Men moren min mener det er i meste laget og gi alt dette på samme dag.

Her er dagen vår:

Får 2-3 teskjeer med fruktpure på morgen + pupp (ca kl 09.00)

Får 2-4 teskjeer med grønnsakspure på ettermiddagen + pupp (ca kl 15.00)

Får grøt til kvelden før hun legger seg (ca kl 21.00)

Er dette feil? Har ikke opplevd at hun har fått magevondt, annet enn at avføringen hennes har blitt litt annerledes. Litt fastere på en måte....

Er førstegangsmor som du sikkert skjønner... Så alle råd taes i mot med takk:)

Skrevet

På en måte forstår jeg moren din litt. det er jo 5 forskjellige ting hun får.

mme.,pupp, grøt,grønnsaker og frukt.

Jeg tror heller du skal prøve å øke litt på grøten, og heller gi henne mer melk. Hun trenger egentlig ikke så mye forskjellig.Og siden de er så små, så utvilker de gjerne oftere allergi hvis en varierer for mye.

Introduser en ting om gangen. Og evt bytt over til en annen type grøt som kanskje metter mer.

Skrevet

Sorry, jeg så ikke at hun ikke tok flaske.

Jeg tror kanskje melken din er tynn og at den ikke gir nok næring til henne. Kanskje det er derfor hun er stadig sulten.

Prøv flaske, det er verdt et forsøk.

Skrevet

Har prøvd flaske, både jeg og pappaen. Men hun setter igang med en voldsom grining. Har du noen råd for at hun skal ta flasken? Har prøvd med andre smokker.

Skrevet

Støtter opp om bula jeg.

Da jeg hadde barn på den alderen der fantes det bare en eller to typer grøt til barn på den alderen der.

Det var flere grunner til at det ikke var bra å gi de for mange typer. (Jeg syntes delv det ble for ensformig)

Jeg måtte gi en større mengde grøt en det som stod på pakken. Det husker jeg innmari godt. For vi opplevde også at hun var sulten hele tiden.

Vet ikke om det egentlig er bra.

At vføringen forandrer seg til å bli fastere og lukter mer er normalt (";)

Bare det ikke ender i forstoppelse!

Skrevet

Det fins mange typer flaske.hehe og enda fler smokker.

Jeg valgte avent sine, for de var enkle og myke.

Og deretter la jeg jenta mi helt opp i armkroken sånn at hun enste n lå i ammestilling.

Jeg gjorde det da hun var skikkelig sulten. Grining blir det uansett. Det er jo ikke pupp!

Du må bare prøve gang på gang,dess mer melk du mister,desto mer vanlig mat må du fylle på med... Ikke bra

Du kan evt prøve å gi henne melk fra tutekopp, men vær obs på at den kommer utrolig fort ut!

Prøv flaske med morsmelk i først. Prøv å evt håndmelke deg litt evt, pumpe hvis du har muligheten for det.

Evt klem litt på smokken sånn at hun kjenner smaken.Evt stryk henne på kinnet (sugerefleksen slår inn) når du gir henne flasken.

Skrevet

Men kan du ikke amme en gang til om dagen/eller gi melk på flaske? Husker at vår spiste hver 4time ganske regelmessig, unntatt på natten da, for da sov han godt.

Vi skal jo spise mer en 3 måltider vi voksne, men vet nå ikke hva som er anbefalt for småtassene, ikke satt meg inn i det enda.

Skrevet

Ikke det at jeg har sånn veldug peiling, men jeg har lært at magen ikke er klar for gluten, før etter ca 6 mnd, så man skal begynne med grønnsaksmos først. Ville kanskje hørt med lege eller helsesøster.

Hvis du får mindre melk så må du amme mer evt pumpe for å øke melka. For når du gir henne annen mat så virker det motsatt, du får mindre melk.

Har du prøvd ulike typer av tåteflaskesmukker?

Hilsen en som ikke har barn engang, men som har lest litt hvertfall. Men det er jo ikke bestabdig ting funker i realiteten som i bøker :)

Skrevet

Hei:)

Har selv slitt med 3 barn som var sultne hele tiden.Mye gråt til alle døgnets tider.Veldig frustrerende.

Begynte med flaske og det ble stille fra dag 1:)

Det har vist seg at min melk ikke mettet nok og stakkars barna var sultne hele tiden.

Har brukt Dr.Brown flasker til alle sammen og nå har de jo kommet med skikkelig bred smokk som er kjempefin.Flaskene er dyre,men det har vert verdt det!Fåes i de fleste barneutstyrsbutikker.De første måltidene er det kanskje lurt at noen andre enn deg selv prøver å mate,da det ikke lukter mat av de som det gjør av deg:)

Dette er min erfaring,vet ikke om det hjelper deg så mye.

Lykke til:)

Hilsen ei som skulle ønske at amming var en gave for alle,men som har klart seg kjempebra med flasker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...