Gå til innhold

Jumpy! Hvordan tok mannen din nyheten om Pearly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempetøft av deg å bestille en sånn! Jeg håper han ikke flyr i flint, men at han rett og slett tar det som en mann! Dette blir kjempespennende.

Jeg har jo sagt til samboeren min at jeg kommer til å slutte på pilla neste vår/sommer og da sa han at "han fikk kjøpe sånn temperaturdings" he he, så jeg tror heldigvis jeg har fått samboeren min til å få litt tro på den. Han er jo dingsefreak så alle små dubbeditter blir tatt i mot positivt, he he.

Jeg ser såååå mange fine mager og nydelige babyer i byen for tida og det gamle "suget" etter en egen baby har kommet en del tilbake. Men... jeg skal ikke gjøre noe nummer ut av dette før jeg er ferdig på skolen neste vår:) Så nå følger jeg heller veldig spent med på hva som skjer hjemme hos deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Frøkna!

Sniker meg til å slenge inn en kommentar på innlegget ditt jeg!

Jeg har jo Babycomp, veldig fornøyd med den. Nå har jeg glemt å måle noen dager denne syklusen, og da sa min kjære sambo: det må du ikke glemme, det er jo viktig! Han er veldig opptatt av å følge med, se hvilke lyssignaler Babycompen gir og det at BC etterspør mensen er jo også en grei ting, for da slipper en å telle dager, evt skrive ned i kalenderen sin.. hehe...

Denne sippedutten ble godt mottatt her i gården! Han ønsker ikke at jeg skal selge den når vi skal begynne å prøve på baby, for da vil han gjerne se på de kjønssymbolene og jeg VET at han ønsker seg en sønn hihi..... dessuten er det veldig praktisk fordi den sjekker om en har hatt sex i sammenheng med EL!

Mitt tips: kjøp en brukt BC - evt en LC og oppgrader den!

Jeg har målt siden februar, har regelmessige sykluser på 32 dager, men dog tar det tid for compen å lære seg min syklus. I begynnelsen ble det mye rødt lys forå si det slik!

Skrevet

Hei.

Han er bortreist i helgen, så han vet det ikke enda. Har jo sagt at jeg vil, men tviler på at han er helt forberedt på at jeg gjør det. Skal si ofra så fort noe skjer...

bare ine: jeg har jo allrede bestilt Pearly, bestilte ikke BC fordi det jo i første rekke er prevensjon jeg er ute etter. men som ikke er hormonelt!

Etter å ha bestilt den nå, så ble jeg plutselig litt usikker på hvorvidt det er å stole på. Men må vel bare tro det er sikkert siden det er så mange som bruker det.

Men skjønner ikke helt hvordan det funker: temeraturøkningen kommer jo i ETTERKANT av EL, så første mnd kan vel ikke en PFC kunne predikere EL?? eller?? Mulig bruksanvisningen gir meg flere svar :o)

Skrevet

Jeg tror vi har blitt "enig" om en Ladycomp. Selvfølgelig hadde en Babycomp vært fint å ha, men den er jo dyrere og dessuten tror jeg aldri jeg hadde fått sambo med på å kjøpe noe som hadde ordet "baby" i seg :D

Før jeg starta på pilla etter å ha vært singel et halvt års tid (så vidt jeg husker, det er lenge siden) så hadde jeg regelmessige sykluser. En grunn til at jeg husker det er at jeg og sambo hadde ikke-safe sex helt i begynnelsen av forholdet (fy-fy!) før jeg starta på pilla (ikke spør meg hvorfor vi ikke hadde kondom, det husker jeg ikke engang). Og i den forbindelse så husker jeg veldig godt at jeg venta på mensen og var engstelig fordi den var forsinka! Det må jo bety at jeg hadde såpass regelmessige sykluser at jeg kunne vite når det skulle komme:) (den kom en uke for seint og det var en sinnsykt letta kjæreste som fikk den beskjeden, he he).

Sambo er også fullstendig klar over at det tar tid for "duppeditten" å komme inn i syklusen min og at det blir litt kondombruk en stund. Det finnes jo heldigvis mye rart man kan gjøre som man ikke trenger kondom til da ;) tihi:)

Jeg håper jo at vi bare skal bruke den i et halvt års tid før vi enten dropper den eller bruker den til å finne grønne dager. Men jeg tipper det blir det første, for sambo er nok ikke helt typen til å "time" sex med el... Det hadde i alle fall blitt en stor overraskelse!

Skrevet

Den må lære seg temperatursyklusen din et par måneder før den blir sikker:) Men det er andre tegn enn temperatur også, feks utflod og livmorshalsens stilling. Jeg har kjøpt meg en bok som heter "taking charge of your fertility". Det er en hel bok som handler om hvordan gjøre sex safe uten hormoner (og selvfølgelig en del om når det er best å ha sex for å få barn). Jeg anbefaler virkelig den boka. Har flere venninner som benytter seg av metoden og de er ikke blitt gravide. Jeg har ikke fått prøvd det ut ennå *sukk*, men gleder meg til å sette i gang om et år eller så :D

Skrevet

Skjønner meg ikke på hvordan PFC "regner ut" sikre og usikre perioder. Det jeg kan lese av min er iallefall at den regner med sikkerhetsmargin! Jeg kan "bla" 6 dager frem i tid og få foreløpige lyssignaler på hvordan jeg ligger an, når EL forventes etc, når mensen forventes å komme.

Det som jeg gjør er å "plotte inn" sexsymbolet for når vi har det uten beskyttelse (bruker kondom på røde dager. Jeg er veldig åpen på at vi kan bruke konsom på grønne dager også, det er opp til sambo. Han stoler på målesaken, har lest hele brosjyren og er positiv. :)

Jeg legger inn alle data som jeg kan, og tror at det blir lettere for BC å regne ut sikre/usikre dager.

Jeg vet at en får rødt lys noen dager før samt noen dager etter EL.

Frøkna: si fra når den tid kommer, så kan jeg jo vise deg min BC så har du noe å vise til sambon din om det skulle være av interesse?

:)

Jeg er på ferie nå hos mine foreldre, var livredd for at de skulle se den hehe... og dersom de hadde gjort det og spurt hva det var har jeg unnskyldningen klar: det er vekkeklokke kombinert med termometer hehe.... og den heter Babycomp fordi den er så liten.. haha...

Skrevet

ok.. det virker logisk at det tar et par sykluser før den "kjenner" meg. Brukte å ha rimelig kontroll på EL da jeg var yngre og ikke gikk på pillen. Slim etc, hadde også veldig regelmessig syklus, så håper virkelig at jeg fortsetter med det nå også. Har gått på pillen i ganske mange år nå, så kjenner at jeg virkelig gleder meg til å kjenne hvordan det er å ikke gå på det. Er forberedt på å ha mye mens igjen, de siste årene etter at jeg skiftet til yasmin har jeg jeg han m i typisk to-tre dager bare...

men mest av alt er jeg skikkelig spent på hvordan det blir fremover..... kanskje jeg backer ut og venter noe måneder til.. hehe....

Skrevet

Hvis du har hatt en stabil syklus før så får vi håpe du får en stabil syklus nå også!

Jeg skjønner den følelsen med å backe ut. Jeg har ikke gått til det skrittet og faktisk kjøpt meg en PFC, men jeg har "trua" to ganger med å slutte på pilla og så backa ut fordi jeg ikke ville presse ham. Men neste gang gjør jeg det (nesten helt sikker...:).

Hvor mange piller har du igjen? Jeg tror kanskje den lureste måten å gjøre det på er å si noe sånt som at "nå har jeg kjøpte en Pearly og om 3 pillebrett så slutter jeg på pilla og går over til å bruke denne. Jeg skal kjøpe inn masse kondomer så det ikke er det det skal stå på. Jeg håper du får tid til å venne deg til tanken og respekterer at jeg ikke lenger vil proppe i meg masse hormoner som gjør kroppen min rar. Å slutte på pillen er ikke det samme som å bli gravid, men en måte for meg å bli bedre kjent med kroppen min og gjøre den mer klar til den dagen du blir klar. Jeg håper du kan lære å stole på Pearlyen, men om du ikke gjør det så blir det ditt ansvar å bruke kondom. Tar du ikke på kondomen og vi har usikker sex kan du ikke i etterkant forlange at jeg tar angrepillen (har sett det eksemplet en god del ganger her inne!) og om jeg blir gravid er det ikke min "feil"."

Noe sånt noe, ble litt revet med her, men jeg blir litt oppgitt på dine vegne!

Lykke til med samtalen:) Når kommer han hjem?

Skrevet

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322838

hmm.. jeg kjenner at jeg er litt skeptisk....

Føler litt på det at jeg bare plutselig bestemmer meg, men samtidig så har jeg sagt at jeg ønsker å slutte på pillen i over 1,5 år nå....

Han kommer på søndag eller mandag. Får se når det blir tatt opp, vi har det litt hektisk i starten av uken.

Nei, jeg må innrømme at jeg vingler veldig nå altså. Kanskje jeg skulle kjøpt en pakke til med p-piller også latt det synke litt inn slik du sier. Ikke begynne å bruke den med en gang med andre ord.

Skrevet

har bare to uker igjen på pillene jeg har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...