snuske♥2 Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 tenker i hovedsak på lukta man puster inn når man lakker...sikkert et gnålete spm men har ei venninne som har skremt meg sånn...lakker dere negler i svangerskapet?
tottelott Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Her lakkes det for alle penge, hehe neida! Men lakker negler når jeg føler for det, tror ikke det er skadelig for babyen. Striper i håret og farging har jeg også gjort. Litt viktig å føle seg fresh også da. Tror ikke man trenger å være hysterisk når det gjelder sånne ting, husk å gå gravid er ingen sykdom. Så lakk neglene dine du=)
Erisa* Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Neglelakk føler jeg ikke er så farlig. Men jeg sitter ikke akkurat og sniffer utav glasset heller, da:) Gjør det litt på avstand, og gjerne med et åpent vindu. Tror egentlig at neglelakkfjerner er verre, for det er vel aceton? Da åpner jeg i alle fall vinduet! Når det er fint vær er jo neglelakkering en fin ting å gjøre på verandaen (for de som er så heldige å ha det...)
Mamma'n til Thias Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Neglelakkering er ikke farlig. Mannen min er negledesigner, og der har det jobbet damer med negler til langt ut i svangerskapet, lakkeringen er vel det minst farlige stoffet de håndterer. MEN det finnes enkelte neglelakker som inneholder stoffer som i utgangspunktet er forbudt i Norge. Nå husker ikke jeg i farta hva det stoffet heter... Når det gjelder neglelakkfjerner kan det være greit å sjekke prosenten av aceton. De fleste neglelakkfjernere inneholder bare littegrann aceton, men man bør ikke sniffe inn acetonbasert neglelakk - gravid eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå