Gå til innhold

Noen som har noe som helst å utsette på OTH?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på urban jungle buggy.

Jeg er høy, kommer til å trille masse turer (både på skogsveier og i byen), men må også være lett å putte i bilen.

Er dette den rette vognen da? Noe annet jeg bør tenke på?

Hva hører til vognen når du kjøper den, evt hva koster det i tillegg? (bagdel, sittedel, regntrekk, myggnett, liggepose, sitteinnlegg, håndtak til babyen) Kan man få tilpasset korthåret lammeskinn?

Hvilke farge har dere, og er dere fornøyd?

Kan den legges helt ned, og sitte helt oppreist?

Hvor lenge brukte dere bagdelen?

Hvor kjøpte dere den, og hvor mye kostet den?

Lurer også på OTH sittestolen, noen med erfaring?

Phuu, mange spm, takker for svar fra di som har erfaring med denne vognen. Du trenger ikke svare på alle spm altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også høy, og synes vogna er super å trille. Bagdelen er også ganske høy, så slipper å bøye deg så langt ned for å løfte babyen. Har trillet mye på de skogsvei og i byen, og vogna er knallgod begge steder. Har bare positivt å si om trillekomforten, både for den som triller og barnet som sitter oppi.

Vogna blir ganske lang sammenslått, men helt flat og den er utrolig enkel å legge sammen og slå opp. Det er gjort på sekunder.

Så høres ut som dette kan være rette vognen for deg!!

Det som hører til vognen er vel kun regntrekk (jeg fikk iallefall det inkludert), ett til sportsdelen og ett til babybagen om du skal ha med den. Alt annet må du kjøpe i tillegg. Bumper bar (bøyle til å ha foran barnet) vil jeg anbefale deg å kjøpe, koster ca 300 kr. Brukte også myggnettet mye.

Det finnes lammeskinn som hører til vogna, men det er også fullt mulig å tilpasse andre skinn. Jeg brukte ett vi hadde fra før, og det gikk veldig greit.

MAnge poser som passer til vogna, men jeg vil anbefale odenwâlder lammy xl som vinterpose. Den får plass i bagen og passer godt i sportsvogndelen + at man kan bruke lammeskinnet separat. Selges "billig" hos www.lillwprinsen.no, der er også mange bilder (koster en del mer på butikk). Eller ser jeg mange er fornøyd med posen som hører til vogna, men tror ikke jeg ville satset på den som vinterpose iallefall.

Sittestillingen er helt oppreist, bare dytt ryggen helt fram så langt det går og stram stroppene bak (du skjønner hvis du ser vogna =)), men det er ikke helt full liggestilling. Men sittedelen er ergonomisk riktig, og den er utrolig behagelig å ligge i selv om den ikke er helt flat. Synes det er en dordel at den ikke er helt flat, spesielt når vi triller oppoverbakker o.l

Det eneste jeg synes var negativt var at fotbrettet ikke var regulerbart (dette så aldri ut til å plage sønnen min, men likevel..) og at barnet kun kan sitte forovervendt.

Får du et stort barn kan det være barnet må over i sportsvogndelen allerede i 5-6 mnd alder. Noen barn synes dette er helt ok, mens andre reagerer. Vet at noen kjøper en bruk/billig sportsvogn til å ha i denne mellomperioden og når det er behov for en lunere vogn (den kan føles litt åpen) - den kan brukes som sovevogn i bhg seinere (mange vogner blir litt ødelagt av å stå i bhg, så greit at det ikke er en dyr og fin vogn).

Regntrekket kan også virke litt tett, men om du ikke liker det finnes det universalregntrekk (sånne i stoff) som passer til.

2007-modellen har en forbedret bagdel, anbefaler å kjøpe denne om du skal ha det med.

Må ellers få sagt at jeg har prøvd ganske mange vogner etterhvert, og dette er den vogna jeg har vært aller mest fornøyd med!

Skrevet

Oi, takk for supert svar...

Men hvor mye koster denne vogna da? Og hvilke butikk fører denne?

Skrevet

Har også OTH men kjøpte den ikke før min jente var 14 mnd. Da hadde vi prøvd ut 9-10 vogner før på 14 mnd......Liker OTH utrolig godt, eneste vogn som har fått bli i huset så lenge:-) Kjempegod sitte-og liggestilling, omtrent som en hengekøye, og det passer min datter perfekt. Nå sover hun GODT i vogn. Lett å slå opp og legge sammen og god å trille overalt.

Minus er at den er litt lite lun som sportsvogn og at den er lang sammenslått.

Litt usikker på nypris, vet at www.storkene.no i Tønsberg har hatt gode priser, de sender i posten om du ikke bor i nærheten. Jeg har også lammy xl posen oppi, passer flott mht selehull osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...