mamsen labamsen Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Har levert inn navneendringsskjemaet sammen med prøvingen av ekteskapsvilkårene. Hva skjer etter bryllupet? Skjer det automatisk navneendring på meg, eller må jeg ta kontakt med ulike instanser og varsle om navneendringen? Skulle jo tro det gikk automatisk i og med at folkeregisteret har navneendringen, men ikke vet jeg... Dere som har byttet navn? Hva med posten, bank, lege, tannlege etc får de automatisk navneendrinen min eller?
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Å nei, du! Det der er ikke lettvinne greier.... Jeg var rundt omkring, sendte mailer og brev... Kjøpte meg nytt førerkort og pass... Litt av ei papirmølle...
dama Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 du må slev melde fra om navneendring rundt omkring... innmari slitsomt... men fom dagen du gifter deg er anvnet ditt endret.. selovm du ikke får papirer på det med en gang...
Vipsenmamma Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Alle offentlige instanser og lege får beskjed. Du må selv melde til banken. Og kjøpe nytt pass og førerkort som nevnt ovenfor. Det er bare de som har forbindelse til folkeregisteret hvor endringen skjer automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå