Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Samboer begynte i ny jobb nå i juli og han får ikke lønn derfra før 20 august. Hele jobb-byttet gikk så fort at vi rakk ikke å sette av ekstra penger heller og har derfor brukt penger på nye sykler til oss begge, nye hagemøbler, service på bilen og så videre. At han ikke får lønn før lenge etter vi har kommet hjem fra ferie betyr at jeg må betale alle regningene våre og mat med min lønn, det går men da har vi ikke penger til overs til ferie. Vi har litt penger i bakhånd, men ikke nok til å dekke både ferien og mnd. utgifter og jeg vil heller ikke ta av sparepengene til det. Det jeg nå er lei meg for er at han kjøpte seg nye klær til fem tusen i går uten å spørre meg. Om han heller hadde spart de pengene, kunne vi hatt råd til ferie likevell kanskje....Jeg har ikke vært på ferie på fem år nå
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Alt er prioritering vet du. Nye sykler, hagemøbler etc..... Det koster. Dere får ta dere en sykkelferie med telt da. Det blir vel hyggelig, om en er kreativ, så kan en klare å komme på ferieløsninger som ikke koster så mye. Dessuten, kan dere låne fra sparepengene om ferie er så viktig.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Vi trengte nye sykler og hagemøbler og bilen måtte på service og dette hadde ikke vært noe problem om samboer hadde tenkt litt mer langsiktig og ikke bare byttet jobb med et par dagers varsel. Vi hadde jo lagt opp en økonomisk plan og om den hadde blitt flugt, ville ikke penger vært det minste problem i sommer. Men nå ble det altså det.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Er sykler og hagemøbler på bilen kjøpt inn før han fikk ny jobb skjønner jeg deg. Service på bilen trenger man jo uansett. At han har kjøpt seg klær for 5 000 ser jeg på som ren dumskap. Jeg bruker ikke så mye på et år en gang. Siden han er så korttenkt foreslår jeg at du tar deg en ferietur sammen med barna, et par dager, alene. Drit i gubben. Kjøp mat til deg og barna, betal de regningene som må betales nå og vent med resten til han får lønn. Og gi ham ikke noe ekstra!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 De tingene kjøpte jeg med mine penger før han byttet jobb og før jeg visste at han skulle bytte. Vi hadde god råd til å gjøre det og hadde en god plan for hele sommeren og høsten og det så ut til å gå veldig bra. Ferien vi skal på er i utgangspunktet ikke veldig dyr, men den er av stor kvalitet for meg fordi vi skulle besøke min familie som jeg ser sjelden. Problemet rundt å dra på ferie nå er jo også at både han og jeg må ta en uke ferie fra jobben som vi nå ikke har råd til for da får vi mindre lønn i september og da havner vi skikkelig på bakbeina og da er det så vanskelig å komme opp igjen. Jobben hans er også stengt to uker i juli og han MÅ da ta ferie og får da veldig lite lønn i forhold til normalt i august. Så nå jobber jeg ekstra og ræva av meg for å få det til å gå. Æsj, jeg er littegrann sur og skuffa over han akkurat nå....
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Synes fortsatt du skal ta deg en tur jeg, jeg hadde blitt dritforbanna om jeg hadde vært i din situasjon. Men om du ikke får dratt nå så dra alene med barn så fort det lar seg gjøre økonomisk. Og gi ham for all del ingenting i sommer, det har han ikke fortjent. Vært sammen med en slik mann selv, og eneste som hjalp var å ta fra ham styringsrett til penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå