Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Er det sant at en del sykehus i Norge har begynt å forby fedrene å være med på fødeavdelinga fordi de blir så til bry for jordmødrene?? Personen som jeg hørte dette fra er ikke alltid 100% til å stole på, men vil gjærne høre her for sikkerhets skyld. Hadde jo vert helt forferdelig hvis det var sant. Takker for svar.
ana baroma Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 kan jeg aldri tro, tenk deg de avisoppslagene som hadde kommet da?!!
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 WHAT!!! har jeg ikke hørt noe om. veit i alle fall at jeg hadde blitt skikkelig forbanna hvis dem hadde nekta meg å ha med sambo på fødselen. da hadde dem fått sett gravid hormon bombe da!!!!!:)
-spent- Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Dette har jeg ikke hørt noe om. Ikke noe problem at samboer var med under fødselen. Det var helt normalt, og var nok litt til hjelp for jordmor også. I mitt tilfelle iallefall. Samboeren var god å ha ja:) Lykke til:)
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Synes å ha hørt snakk om dette et sted, om at det kunne være et problem. Men har ikke hørt om noe sykehus som forbyr fedre å være tilstede. Og det hender nok i særs spesielle tilfeller at far blir bedt om å forlate fødestua. Men da er det sikkert en god grunn. Hvis ikke jeg får ha med han som faktisk er barnets far, tror jeg at jeg føder hjemme...hehe. De kommer ikke til å slippen noe billig unna med det i allefall!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Nei, vet du hva...da nekter jeg aa foede rett og slett!!!! Aldri i livet om jeg skal foede uten at mannen min er med...det er det eneste som gjoer at jeg forholder meg noenlunde rolig til foedselen. Han skal vaere min "coach" og saann er det bare. Da kan heller jordmor la oss vaere for oss selv og komme inn helt paa slutten...akkurat naar ungen skal ut. Vil heller ha ham der til aa veilede meg under aapningsfasen enn en jordmor jeg ikke kjenner. Han er den som kan massasjeteknikkene, og som kjenner meg best og vet hva som faar meg til aa slappe av. Nei, hvis sykehuset jager ham ut vil jeg heller ha hjemmefoedsel....
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Det kan aldri falle meg inn skal være rett. Tror de fleste fedre heller avlaster jobben for jordmor. Men i noen tilfeller er det nok ikke umulig at far blir bedt om å gå seg en liten tur.. Ting kan jo bli tøft for dem også.. Så jeg syns ikke fedrene skal være med på fødselen for enhver pris. Da jeg lå på føden sist pratet jeg med en far. Kona lå å fødte og han måtte gå ut.. Akuratt da følte han at han sviktet henne, men han klarte ikke mer. Og hvis ting virkelig føles så ille så tror jeg det er bedre for begge to at han gikk. Det bekreftet kona etterpå også.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Godt å høre, kom noen gode poeng her ja, det hadde blitt STORE avisoppslag av sånt noe. Og, ja, da hadde nok mange flere valgt å føde hjemme da.
sol og varme Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 ...i alle dager, denne personen er jo ikke helt riktig.... klart de ikke nekter fedrene å være med på fødselen, så lenge fødselen går sin gang så får de være med - de eneste gangene jeg vet de må ut er hvis det blir alvorlige komplikasjoner....eller hvis mor vil at han skal ut... Jeg er født i 1974 - da gikk faren min glipp av når jeg ble født, han trodde han ikke fikk være med -fordi slik var det med mine andre søsken før meg... Det eneste jeg vet er at hvis min samboer skulle "frike" ut og ikke være med så hadde jeg sagt at han kunne gå ut, fordi det kan være en tøff opplevelse for de, det er "lettere" for oss...og til det kan mange si at det er egoistisk av fedrene...men man må passe på at de er ikke "inni" det vi er så det kan oppleves skremmende...
LynxLynx Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har ikke hørt noe om dette, det kan umulig være tilfellet, da ville det vært i nyhetene, agurk-tid eller ei Jeg mener man ikke kan tvinge manfolka til å være med, ei heller tvinge kvinnene til å ha med mannen, men for de aller fleste er det en selvfølge at pappa'n er med. Selvfølgelig har de en helt annen opplevelse og oppfatning av hva som foregår, men det er like vell en situasjon de aller fleste menn ikke ville vært foruten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå