asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Kan det være at det er pga graviditet? Merkelig om jeg skulle bli kvalm så tidlig, ikke er det innbilning heller:-) Noen som har opplevd dette og kan svare? Er kvalm på tredje dagen nå. Kan det være egget som fester seg?? Håper masse her...
trebarnsmamma? Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Jeg ble kvalm kjempetidlig med nummer 1, og fikk hyperemesis - ekstremkvalme - som varte døgnet rundt svangerskapet ut...
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Jeg var kvalm lenge før IKM. Husker jeg tok testen 3 dager før anbefalt - og den var positivt. Ikke store overraskelsen da jeg bare visste at kvalmen var svangerskapskvalme.
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Ekstemkvalme er ikke akkurat å håpe på...men hva gjør man vel ikke for at spiren skal sitte.-) Tenkte kanskje å ta en test på mandag, det er tre dager før IKM.
trebarnsmamma? Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Siden du er kvalm så har sikkert hcg-nivået steget så mye at du kan teste allerede i dag. Om den ikke er positiv så er det nok andre grunner til at du er kvalm Hcg-nivået mitt lå langt over normalen :-o Skal krysse fingre for at du ikke får ekstremkvalme, og om du får det, må du kreve hjelp så tidlig som mulig så det ikke får "balle på seg", det gjorde det nemlig for min del.
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2007 Hmm..jeg har en test liggende, så da skal jeg ta den i morgen tidlig. Jeg har blitt litt forkjøla da, så kan være grunnen til kvalmen, men jeg er jo egentlig aldri kvalm (unntatt litt i forrige svangerskap). Sist gang tok jeg test tre dager etter IKM, og da var den veldig klart positiv, selvfølgelig. Tror jeg hadde ganske høyt HCG-nivå da.
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2007 Ikke Kommende Menstruasjon. Den dagen du venter mensen, men håper den ikke kommer;-)
M by M Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Åja...jeg skulle hatt mensen i dag, vil ikke ha, men håper den kommer.... Skjønte hva du mente altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå