Monajenten Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Aloe Vera. "God bedring", det er ikke godt å brenne seg:-(
melkekua™ Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Først kaldt vann, så regulerer du det til lunka når det ikke svir lenger. Aloe Vera er bra, jeg har smurt meg en Aloe Vera krem på et brannsår, og det er såvidt du ser det nå. Brant meg på strykejernet for ett par uker siden.
Holly❄️ Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 skal ALDRI bruke kaldt vann, kun lunkent... hold det der iallefall en halvtime. Ikke så moro kanskje, men verdt det. Etter på ser du an om du må smøre det med noe kjølende. Er det blemmer eller bare rødt? Hilsen mamma med en gutt som ble kraftig forbrent for 1 1/2 år siden..
frøkenfryd:) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2007 er nok kommt blemmer ja. har holdt de i kaldt/lunkent vann ca 1 time og smurt med aloe vera og en elisabeth arden krem jeg hadde.svir ikke så mye nå men "helsike" de er helt stive og litt hovne.
melkekua™ Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Må korrigere deg Fru Luremus! Så kaldt vann som man orker i 5 min eller så lenge man klarer (skal kjøles ned). Deretter i vannstråle som har 15-20 grader så lenge som mulig. Dette sier mannen min som har jobba som ambulansesjåfør.
Holly❄️ Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Hehe, javel? Vi fikk klar beskjed om at vi IKKE skulle bruke kaldt vann, for det verste som kan skje er at det blir forfrysninger OPPÅ brannskaden... u see? Og det skjer oftere enn man skulle tro... Man skal heller ikke ha strålen direkte på skaden, ta det over og la det renne ned mot der brannskaden er... Hvem av oss har rett?? Fikk vite alt dette av kirurgen og legen på ullevål sykehus..
melkekua™ Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Hvis det er kraftige brannsår, så selvfølgelig skal man være forsiktig (man putter ikke hageslangen på det da!) men vi snakker vel ikke om store brannskader i dette innlegget tror jeg???....du leste vel at jeg skrev 5 min med kaldt vann?????? Jeg snakker om små brannsår....og så har jeg forstått at du snakker om kraftige brannsår....så vi har vel rett på hver vår måte? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå