Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Hvordan kjennes det ut når den begynner å bli moden? Og er moden? Hva skal man kjenne etter. Såg etter på pernillesiden, men der stod det bare om tiden før befruktning og tidlig graviditet...
Lillegullet130707 Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hvis du kjenner tappen i det hele tatt, så er du vel ikke moden slik jeg har forstått det... Den forsvinner oppover slik at du ikke kan nå den. Den blir også avflatet som en del av modningsprosessen. Jeg er i uke 38 og jeg finner ikke min. Syns ikke det er bra å grave for mye oppi der heller jeg....
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Hei, enig med deg. jeg. Vær litt forsiktig, da. Når jordmor/lege sjekker, har de på seg rene hansker. Det er ikke sikkert at det dere har under neglene er så bra å dytte oppi der, om livmora ikke er så godt forseglet lenger (om slimproppen er gått og sånn). Har hørt de utroligste historier om de som liketil kjenner på hodet til ungen og sånn, HALLO! Ro ned litt og la de som vet hva de skal kjenne etter, vurdere hvorvidt cervix er moden eller ikke. Driver dere å piller oppi der, skapes ofte bare maserier som gjør dere oppskjørtet og sliten, de har ingen effekt i det hele tatt. Ungen kommer når den kommer og sånn er det. Ro ned og prøv å få nok hvile og søvn. Dull med deg selv, davel! Ta vare på dere selv mens dere ennå kan det. Når fødselen er overstått, får dere tidsnok stelle med lilleknøttet. Lykke til da, jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå