Blue Lady Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 For 3 uker siden ble den målt til 8.8 som er lite, selv for meg å være. Begynte med jern og uka etter hadde den steget til 9.2, trodde da at alt gikk rett vei.. Men nå har jeg målt den.. 8.6.. Blir SPRØ! Er jo ingenting som funker jo! Tar 2 jerntabeletter av sterkeste sort hver dag, drikker appelsinjuice og drikker ikke melk. Tar B-vit for B12 lageret mitt var litt lavt sist.. Har sjekket jernlageret og det er litt lavt det også..
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 uffa du MÅ få den opp før fødsel, spis så mye jernholdig mat som mulig i tillegg til pillene. Jeg hadde et helvete etter fødsel pga den dumme blodprosenten, var litt under 7 en stund... Vil ikke skremme deg, men det ødela så mye av de første mnd med snuppa mi. Var helt skjelven og rar i hvertfall 6 mnd etter fødsel. Hvilke piller tar du? jeg fikk noen først som ikke funket i det hele tatt, men så fikk jeg et annet merke som het ferro retard (eller noe lignende) dette funket kjempe bra
Blue Lady Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2007 Takk for svar Mami ) Huff, ja det bekymrer meg litt ang. fødselen. Da jeg fødte Lucas hadde jeg en blodprosent på ca 9.5 før fødselen, mista masse blod og var nede i 6.5, måtte få blodtranspantasjon :S Men den steg ganske raskt heldigvis.. Man blir helt rar av å ha lite blod ja, svimmel og skjelven ja Tar de fra Nyco-noe- kanskje jeg skal bytte merke ja!
frøkenfryd:) Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 jeg tok niferex og den steg til 12 rett før jeg skulle føde, var nede i 9.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 fikk ikke tilbud om det på sykehuset jeg de gadd ikke ta blodprosenten engang.. Når jeg dro til fastlegen en uke etter at snuppa ble født ble han forbannet å ringte å kjeftet på de på ahus hehe jeg så jo nærmest dø ut! Prøv å bytta merke du legen min sa at folk reagerer forskjellig på slike ting, jeg tok tydeligvis opp de andre pillene mye bedre enn de første selvomd e var like sterke
Caelyn Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 De måler den i hvertfall på deg =( Har fått målt blodprosent to ganger hittil i svangerskapet, og andre gangen måtte jeg mase på det! Har ca 8 uker igjen til termin =\ Og jeg var på kontroll 12. juni og har ikke ny jordmorkontroll igjen før 7. august! Hyyl!!
Blue Lady Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2007 Ja de måler den, men de første gangene måtte jeg krangle meg til det, helt utrolig at det skal være så vankelig for dem. Særlig siden jeg har en historie med lav blodprosent.. Skal bytte merke ja! Takk for råd
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Jeg måtte også krangle meg til å få målt blodprosenten da jeg var gravid med snull, og det endte selvsagt med at den teite jordmora fant ut at jeg hadde ikke særlig masse jern i kroppen,- surprise, surprise! Jeg får ikke opp blodprosenten ved å endre kostholdet, og på barsel hjalp det ikke med noen piller, så jeg fikk blodoverføring...kommer til å be om blodoverføring etter fødselen nå også hvis jernlageret er lavt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå