NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Er det naar hodet er festet eller naar vannet har gaatt? Jeg har saa lyst til aa dra ned og ta en dukkert i sjoen i ettermiddag--endelig er det fint vaer. Har 16 dager igjen til termin, men hodet har vaert godt festet i 3 uker naa og jeg aner ikke om jeg har aapning eller ikke. Er usikker paa om slimproppen har gaatt eller ikke, men har en del tegn paa at foedsel ikke er langt unna... Naar er det man ikke skal bade? Er det naar vannet gaar? Eller naar slimproppen gaar? Noen som vet det sikkert?
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Tja... Kjenn etter selv om du har åpning, eller om "tappen" stikker ned enda. Jeg har lest at man kan bade til vannet går...
These Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 jeg har lest innpå dnne siden, eller en annen side for gravide at man kan bade helt fram til vannet er gått. Har selv badet i sjøen og jeg er i 29. uke nå.
Kosel Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Jm, fødeavdelingen... jeg aner ikke om det er noe som soer at en ikke kan bade etter da og da..
melissa&baby:) Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 til jeine*Fødeklar!* hvordan kjenner jeg etter selv om jeg har åpning?
Krysia Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Jeg trodde det var slimproppen som avgjorde. Er jo den som stenger for bakterier og slikt opp til babyen...?
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Kjenn etter med fingeren inn og opp mot livmoren. Dersom det står ut/ ned en myk "tapp" har du ikke åpning. Se på et tverrsnittbilde av livmoren. Det er akkurat som knuten i bunnen på en ballong liksom... Når jordmoren kjenner "måler" hun med fingrene hvor mye livmoren har trukket seg ut til siden/ barnet har presset seg nedover. Ble kanskje litt rotete dette...)
snuske♥2 Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 dersom dere bor i oslo må dere ikke bade i sjøen uansett!! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149554
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2007 Oi, det var bra du sa. Bor i Baerum, saa det er litt utenfor Oslo da...men skal passe paa aa finne ut hvordan vannkvaliteten er foerst. Noen som vet hvordan man finner det? F.eks paa Kalvoeya?
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Jeg ville ikke badet noen sted i Oslofjorden i dag uansett om jeg var gravid eller ikke, men hvertfall ikke noen uker før termin.... ville ventet til det hadde vært fin vær noen dager og til de har målt i igjen neste uke ( de tar ukentlige målinger på alle strender i fjorden) Men jeg har en doktorgrad innen fagområdet så kanksje jeg vet litt for mye noen ganger til å ta sjansen......
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2007 Takk for tipset. Jeg fant vannkvalitetsmaalingene paa internett og hadde naa bestemt meg for ikke aa bade...men godt aa faa det bekreftet. Venter heller noen dager--men det er saa frustrerende fordi det er saa faa muligheter til aa faktisk faa brukt den nye fine gravid-badedrakten min...bu huuu... Ogsaa kan man ikke bade 6 uker etter at babyen er foedt--og innen den tid er badesesongen over... :-( Ellers ringte jeg til foeden, og de sa at saa lenge vannet ikke var gaatt er det greit aa bade. Saa da er det mysteriet loest. Men man maa jo selvfoelgelig se paa vannkvaliteten ogsaa...
Gjest Ut på tur Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Så bra det var når vannet har gått, jeg trodde det var slimproppen som var grensen... men er nok greit å vente med bading til vannstanden er normal og har vært det en stund ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå