Gjest Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Har man krav på færre svangerskapskontroller som andregangsfødende enn som førstegangsfødende? Når er det vanlig og ha første svangerskapskontroll? Hva gjør man dersom man ikke vet når man ble gravid (ja, det er mulig...) Bør man til tidlig ul? Husker tydligvis ingenting fra sist jeg var gravid, og vesla er bare knapt to år... Ille!
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Helsestasjonen har oppfølgingsplan. Mener at den legges ut på nett. Ant. kontroller har gått ned siden jeg fikk barn sist vet jeg.
litakine og Theodor Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 når du ble gravid regner dem ut ifra siste menstruasjon, og så korrigeres det på UL i uke 17-19. Du drar vel til legen for å få bekreftelse så fort du mistenker, og tar de første prøvene da, og bestiller UL, og så er det kontroller fra uke 24 ca. Det er vel ca 8 kontroller med UL, men de varierer jo litt etter tilstanden din
prøvekluten+3små Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 er litt færre kontroller med nr to ja,med mindre det er noe spesielt..selv venter jeg nr tre og aldri vært til så mange legebesøk..men de fleste av dem har gjeldt sykemelding da,så kan vel i grunn ikke regnes som svangerskapskontroller alt
Caelyn Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Jeg fikk tidlig UL (innvendig) fordi jeg ikke hadde snøring på når siste mens var og ante ikke hvor langt jeg var på vei.. Heller ustabil syklus og ikke fulgte jeg med heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå