Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Hvor langt ut i svangerskapet må jeg sånn ca gå før jeg vet hva det ender opp med? Det er jo begrensa hvor lenge de klarer å snu seg, blir jo trangt om plassen.
Coria Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Det lurte jeg også på, men det tok laaaang tid før de gjorde det. Tror det var på kontrollen i uke 35 at de første gang tok det opp, og da ble jeg satt opp til igangsetting uken etter. Men tro på ingen måte det er for trangt til å snu seg inni der. Datteren min hadde snudd seg mellom siste kontroll og fødsel, og tvillingene veide 2,8 og 3,1 kg.
toughany Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Da jeg var på kontroll nå i uke 31 hadde de flyttet seg rundt igjen. Sist lå begge i seteleie, nå lå den ene i seteleie og den andre i et slags "skråleie". Jeg spurte når man bestemte seg for hvordan de lå, og legen sa at de gjorde en vurdering i uke 34-35. I uke 31 får de lov til å ligge som de vil. Unge nå til dags :-)
Mamma*mia*igjen! Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Hei der.. Der du skal føde er det slik at dersom tv1 er i sete blir det ks, men det kan de jo ikke vite før fødselen starter så og si. Som svart før, så kan de snu seg når som helst. Skal visst være uproblematisk at tv2 sitter i sete. Den kan snu seg under fødselen også(får god plass etter at tv1 er ute), fra hode til sete eller motsatt... Hadde vi bodd i Bergen og skulle føde på Haukeland ville de forsøkt vaginalt uansett har eg forstått... E du veldig redd og helst vil ha ks, bør du ta det opp med legene på eget initiativ så raskt som mulig. Du kan ta kontakt med jordmor og leger på sykehuset når du selv måtte ønske det!!!!! Wenche:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå