Gå til innhold

Noen som ikke har opplevd trassalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 2,5år. Jeg får stadig spørsmål (av kjente og ukjente) om han er i trassalderen. Jeg sier som sant er at den har jeg enda ikke merket noe til. Da ler de fleste rått og begynner å fortelle noen idiotiske historier om hvor fælt barnet deres var.

Opplever alle trass?

Selv helsesøster sier at vi kommer til å få en hard tid fremover pga. trassalder. Min gutt har bestemte meninger,men er snill og høflig. Er bestemte meninger trass?

Er det noen som ikke har opplevd trassalderen? Virker så dumt at jeg liksom må sitte og vente på at mitt barn skal bli umulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 2,5 år og er også for det meste snill og hyggelig. Innimellom (særlig når han er trøtt) kan han blir hysterisk rasende hvis han ikke får til det han vil, men det er sjelden.

Er nok trass, men tror nok noen får det verre enn andre... Min har aldri så lang slått seg vrang på butikken for eksempel.

Skrevet

jeg hadde visst ikke noen trassalder når jeg var liten :) hadde en dag hvor jeg prøvde meg men det var det. Mamma blir helt svett av tuppa på 15 mnd fordi hun er en helt annen type enn det jeg var hehe, hun er trassig med stor T og vet godt hva hun vil allerede nå. Så nei, alle opplever nok ikke trass, heldig hvis du slipper unna :) Morsomste er at når jeg blir oppgitt å klager så synes alle det er såååå gøy å fortelle meg hvor mye værre det kommer til å bli når hun blir større..

Skrevet

Bare vent til han blir 15-16 år da kommer han sansynligvis i trassalderen

Skrevet

Tror nok man merker trass ulikt på barn - akkurat som de har ulik personlighet. Og i noen tilfeller merkes nok trassen bedre i måten den blir møtt på også. Merker at når jeg selv er trøtt og stressa så virker datteren min mer "trassig" fordi jeg ikke møter meningene hennes på en måte som hun kan skjønne seg på (feks forklare hvorfor hun ikke kan gjøre ditt eller datt, eller bare la henne få ombestemme seg på hvilke sko hun vil ha på 3 ganger før vi går uten å bli sur selv - vel og merke når vi har tid til det). Ser jo at når hun ikke skjønner hvorfor hun ikke kan gjøre som HUN vil, så blir det jo ramaskrik! Er jeg rolig og konsekvent går det lettere over enn hvis jeg er lei selv og avfeier alt.

Skrevet

Nyt så lenge det varer! Ikke sikkert dere vil merke noe særlig til trassalderen. Kjenner flere som ikke har gjort det.

Barnet mitt er snart to og et halvt, og protesterer på nesten alt jeg sier, gjør eller foreslår;-) Og han tar aldri et nei for et nei, og har en VELDIG selektiv hørsel;-)

Skrevet

Selektiv hørsel, ja, den har vi vært borti, og herregud så utrOOOlig provoserende!! Enda verre på søskenbarna til snupp, go jeg blir helt tullete. Men har bestemt oss for at vi heller skal prøve å fysisk få henne til å forstå hva vi sier (feks gå bort og ta henne i hånda hvis poenget er at hun skal gå riktig vei), i stedet for å brøle sånn som svogers... Og håpe det bedrer seg med tiden. Frem til hun blir fjortis og sannsynligvis kommer til å få enda mer selektiv hørsel, haha :oDD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...