annda Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 kan man beynne å prøve på nytt med en gang? Vil kroppen fungere som vanlig? Jeg testet svakt positiv, men noen dager etterpå negativt, og deretter en kraftig blødning på 5 dager. Håper jeg får el denne prøveperioden, og at den vil sitte!
annda Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. juli 2007 Er det noen som har opplevd kjemisk graviditet, og vil dele noen erfaringer om det? Er så spent på når jeg kan håpe på at det klaffer her=)
-fant - 05.03.2008 Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 hei. spurte min lege om akkurat det fenoment kjemisk graviditet.. hun hadde aldri hørt om det. tror det er noe som har oppstått her på bim...
Gullblomst Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Hei annda! Jeg opplevde en kjemisk graviditet for 2 pp siden, og neste syklus var som normal, med el til riktig tid. Jeg tror derfor du bare skal kjøre på, og prøve på nytt
Gullblomst Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Hei fant! Det er godt mulig at kjemisk graviditet er uttrykk fra bim, men at man kan være gravid, for så begynne å blø etter bare noen dager ved IKM er ikke noe nytt. Jeg opplevde selv en kjemisk graviditet i april. Jeg er ikke testoman, og tester av prinsipp ikke før det er gått langt over IKM. (Noe som aldri har skjedd, derfor har jeg heller nesten aldri testet) Jeg trodde derfor at det var tanta som kom som normalt, da hun dukket opp sånn ca rundt IKM. Jeg blødde i 5 dager, noe som er helt normalt for meg, og startet friskt på en ny pp. Jeg hadde imidlertid vært å tatt noen prøver på sykehuset etter el den pp på grunn av at jeg har pcos og har begynt på pergo. Da jeg ringte gyn for å høre resultatet fra disse prøvene gratulerte hun meg så mye med graviditeten. Jeg sa til henne at jeg slettes ikke var gravid, og at jeg nettopp hadde hatt en "vanlig" mens. Da beklaget hun litt at hun hadde vært så forhastet, og fortalte at på det tidspunktet prøvene ble tatt så hadde jeg vært gravid (det viste prøvene), men at jeg nok hadde mistet tidlig, og at jeg selv ikke merket noe annet enn at det var en litt kraftig mens. Jeg tok da en graviditetstest for å være på den sikre siden (noen blør jo tidlig i svangerskapet), men den var negativ. Jeg hadde altså vært gravid, men mistet så tidlig at jeg selv trodde det bare var tanta som kom på besøk. Dersom jeg hadde testet dagen før IKM, eller på IKM så hadde jeg fått en positiv test, og likevel opplevd å begynne å blø bare dager etterpå. Det er dette vi på bim kaller kjemisk graviditet, men som nok legene kaller en "vanlig" graviditet som går til grunne svært tidlig i svangerskapet (Rundt IKM) Mitt motto er derfor å ikke teste før det har gått en god stund over IKM for jeg vil ikke oppleve skuffelsen ved først å få en positiv test for så å begynne å blø like etter.
annda Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2007 Hei! Takk for svar alle sammen! Jeg skal fortsette prøvingen, og håper at det snart sitter en som klorer seg godt fast!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå