Mammaja 120107 Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Nå har vi prøvd i en måned, 5 ulike frukt og grønnsaker i 3 dager hver og bare grøt med mm de siste 2 ukene. Ikke en dråpe har kommet ned i halsen. Hvis jeg klarer å forsere de to veivende armene med sjeen intakt møter jeg et lukket hvelv som blåser ut prompelyder og sprer maten som et fint lite regnskyll over oss begge. Jeg mener jeg følger de generelle anbefalinger om hvordan man skal gjøre dette, men, men.... Noen som har gode råd?
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Har du prøvd å blande most banan med mm? Det liker jenta i hvert fall. Ang. veivende armer så er det så enkelt som å ha ham på venstre lår, med hans høyre arm bak din rygg. Der sitter han stødig. Bruk din venstre hånd itl å holde fast hans venstre hånd. Da har du fri tilgang til å gi mat med høryehånda di.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Sliter med det samme og min er snart 8mnd. Får i han max 1ts.
Mammaja 120107 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Takk for tipset skal prøve å holde han sånn i morgen.
**chrissy-the sweetest thing** Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 jeg må holde skjeen litt inn i munnen til tvillingene mine-de svelger av refleks når skjeen har vært der noen sekunder og innholdet renner nedover i halsen...funker hos oss;:-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 her funke det å IKKE stresse.. han ville ikke ha brød eller potet, sånn middagsglass før han nesten va 10 mnd.. nu prøve han det meste da! men æ la det bare bort litt , ga han grøt som vanlig å venta ei uka t neste prøving.. ville han ikke ha da heller så venta vi lengere... t slutt ville han jo ha! å som sakt nu et han det meste..
* Zoë * Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har ei tulle på snart 11 måneder som ennå ikke vil spise. Dvs nå spiser hun litt. 2-4 biter brød, 5 ts grøt, litt puffet hvete. Men slett ikke flere måltid hver dag eller mat hver dag heller for den saks skyld. Jeg har prøvd ørten ulike grøttyper, pålegg, frukt og grønnsaker. Hun er bare ikke interessert. Hun vil heller ikke ha flaske eller smokk. Til å begynne med brakk hun seg uansett hva vi puttet i munnen hennes. Derfor sjekket vi om hun hadde trangt svelg, men det har hun ikke. Hun synes vel at mammas pupp er best ;o) Jeg syens av og til at det er litt slitsomt. Jeg kan jo aldri dra noen sted uten tulla. Da blir jeg rastløs og irritert, men så går det over. Småbarnstiden er kort og jeg forsøker å nyte den i fulle drag.
Mooncake Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Dette spørsmål hører ikke til tema, men jeg barer lurer, så hvis det er noen som svarer så er det supert Hvor gammel var babyen når dere introduserte mat?
Mammaja 120107 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2007 Nå har vi hatt et lite gjennombrudd. Most banan og mm, servert på lillefingeren min. Skjeen nekter han plent å ta, skal prøve med grøt i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå