reserbolla - mamma til 2 Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 merker at det kommer ting i bleia ganske fast sånn akkurat etter han er lagt til luren på dagen, skulle jeg prøvd potte tro eller er det for tidlig til en på 16 mnd?
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 det er kanskje litt tidlig å begynne med potte, for de må ville det selv og er klare for å slutte med bleie. men det er selvfølgelig forskjellig til barn til barn, hvis dere tror at han er klar for det sett i gang, han vil bli vant til å gå på potta, men kanskje prøve å la han sitte på toalettet i steden for potte,
alvefrøken Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Vi har alt begynt med dosete på do og snuppa er 16 mnd Hun er kjempeflink, og bæsjer nesten bare på do nå Det er stor stas, vi leser bok, ser om det er kommet noe i do, og hun får tappe ned etterpå Kan jo bare prøve for morro
Sommer..... Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Vi setter gullet på potta etter frokosten og da kommer det nesten bestandig bæsj og tiss der, og vi bynte når hun var litt over året. HAr vurdert å byne å sette henne på do skåla snart:-) Lykke til.:-)
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2007 så bra, jeg tror vi må prøve! :-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 begynn tidlig, det er bare stas og morro. Og når de blir tørr er individuelt, men gjør det til en artig greie og ros masse når det kommer noe... Og vips så slutter barnet med bleie lenge før man tror.. Er bare tull å vente til de er tre år før man setter de på potta. Ett år synes jeg er passe. Og det er overhode ikke noe stress eller press for barnet, bare gøy og veldig stas når de får det til. Og vil de ikke, så vil de ikke, men da vil de kanskje neste gang.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Ved 1-årsalder?? Mulig jeg er idiot nå, men hvordan skal man få en 1-åring til å forstå at h*n faktisk skal gjøre noe på den doen? Mange her mener jo til og med at de ikke forstår "nei" i den alderen engang, hvordan skal de da kunne lære å bæsje på do? Hadde aldri fungert med snuppa her i allfall
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Begynte sette lillemann på do med ring alerede når han var litt over året,da fulgte jeg med når han "gjorde seg klar "for å si det sånn,så tok jeg av han bleie,og vips så kom det i do,så fikk han se at det var noe der etterpå,da tror jeg han skjønte det med bæsje i do,men det var en periode(haner halvannet nå) hvor han ikke ville,da lot jeg bare være,så gikk det over og nå kan jeg spørre han om han skal gå på do å bæsje og da skjønner han hvor vi skal,selvom det ikke alltid kommer noe,han bruker bleie hele tiden,og bæsjer ofte i den,men jeg føler at vi er iallefall på rett vei,og at han ikke er redd doen...men hver må vell se ann barnet sitt tror jeg,,,vi leser å bok på do,det er stas,også om han er hard i magen kan det hjelpe sitte på doet i stedet for bleien.....
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Barn kan vel skjønne mer enn vi tror.....Jeg begynte på potta rundt 11-måneders alder fordi jeg visstnok våknet med tørr bleie. Så moren min satte meg på potta med en gang jeg våknet, og sa det ikke tok lang tid før jeg tok poenget. Var uten bleier som ettåring.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Å sitte på do eller potte er en naturlig stilling for å få ut bæsj, mye mer effektivt enn å stå eller sitte i en stol å få det hele klemt ut og over alt. Barn har gjerne vært med sin mor på do i hele sitt liv, de skjønner raskt hva det handler om... Et annet spørsmål er om man gidder.. For det er mye arbeid med pottetrening og å følge det opp. Når folk sier de ikke stresser med det før barnet er 3-3,5 år så er det vel mer latskap enn barnets modenhet det går på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå