Gå til innhold

Lettare nervøs... sf-måla har stoppa opp...


Baronessen;-)

Anbefalte innlegg

...og eg skal på kontroll på sjukehuset måndag. Har 24 dagar att til termin, babyen har sunke ned, og jm henviste meg til poliklinikken for ekstra sjekk.

Ikkje noko særleg å gå i bryllaup imåro med tanke på at alt ikkje nødvendigvis er i orden... Jm sa at eg kunne gå i bryllaupet utan problem, men at eg skulle ta med papira mine i tilfelle fødselen kom igong i løpet av helga.

To ting sa ho: Anten er

1. babyen snart klar til å verta fødd, tre veker for tidleg. Pga at babyen har sunke ned (hovudet på veg til å festa seg), eller så

2. babyen får for lite næring (navlestreng). Bekymringsverdig spør du meg!!! Men ho sa med det same at så lenge eg kjende spark og liv og røre der inne, så trengte eg ikkje bekymra meg, og at ho sender meg berre sånn for sikkerhets skuld. Hadde det vore krise, så hadde ho sendt meg med ein gong, og ikkje latt meg venta til over helga.

 

Og sånn at det er sagt: guten vår på snart 5 var fødd ei veke etter termin. Men så har eg vore i mykje større aktivitet dette svangerskapet enn sist.

 

Nokon som har opplevd liknande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd den samme, ja. SF-målet mitt ble målt liket (30 cm) både på kontroll i uke 32 og i uke 34. Jordmora sendte meg direkte til fødeavdelingen hvor jeg fikk UL-undersøkelse og CTG-måling. Alt var bra med navlestreng og morkake (jeg røyker ikke), og CTG`en og UL`en viste et aktivt og friskt barn! Jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE vokse til neste kontroll om 2 uker, ellers måtte jeg på ny sykhuskontroll igjen. I uke 36 var derimot SF-målet 32 cm, og jordmora var fornøyd. Det hører med til historien at babyen alllerede i uke 32 hadde lagt seg med hode godt ned i bekkenet, og at hode i uke 34 var så godt som festet!! Jeg er annengangsfødende og hadde ikke forventet hodefesting så tidlig!! Nå er jeg 37+2, og har gått å kjent på dette hode i flere uker - bekkensmertene er også plagsomme. Jeg håper derfor hun har tenkt seg ut, jo fortere jo bedre!! Den tidlige hodefestingen er nå blitt forklaringa fra jordmora på hvorfor SF-målet stoppet opp! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor tirsdag og fikk samme beskjed, dvs sf-maalet er samme som for to uker siden. Hun henviste meg til sykehuset men har ikke faatt time foer torsdagen, saa ganske lenge aa vente og bekymre seg. Hun sa ogsaa at saa lenge jeg kjente liv skulle jeg ikke vaere bekymret.. men man klarer jo ikke la vaere aa bekymre seg!

Jeg spurte litt her inne paa BIM og fikk en del svar, de fleste beroligende.. jeg skal til vanlig legesjekk paa mandag saa skal spoerre legen litt mer da. Han har UL-apparat ogsaa saa kanskje han kan ta en titt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ringblomst: Det var same mål igår som for to veker sidan, og sist var ho litt usikker på om det var hovudet eller rompa som var ned. Etter denne undersøkinga var ho heilt sikker på at hovudet var nede og nesten festa seg. Ikkje mykje å røra på der, men litt var det iallefall. 37 veker idag. Så det kan vera ting held på å gjera seg klart, men er uansett ikkje sikker på at alt er i orden før kontroll på sjukehuset måndag. Eg røyker ikkje, men mannen min gjer. Trur ikkje det har noko å seia, og uansett så kan eg ikkje vera nær han når og etter han røyker. Så vert ikkje utsett for passiv røyking heller.

 

Sonia: Lenge å venta på svar - godt vi har BiM til å roa oss. Og så lenge vi kjenner liv er alt vel. Be om at legen tek ein sjekk m UL måndag, så hjelper det litt på nervene. Når du ikkje fekk time før torsdag, så er det grunn til å slappa av vil eg tru. Hadde jordmora meint det var fare på ferde, så hadde du fått time på dagen. Eller kva trur du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er egentlig ikke bekymret naa, for de siste dagene har det vaert kjempemasse med liv, og ingen rundt meg har blitt bekymret (av familie, venner..). Og siden jeg skal paa sjekk i morgen kan jeg ta en liten prat med legen, og forhaapentligvis ta en kjapp UL. Kanskje maalene er annerledes i morgen ogsaa?

 

Lykke til i morgen da Baronessen! Si ifra hvordan det gaar, jeg er spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...