mammasgo`jente Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Når kan jeg gi jenta vår frukt? Kan hun begynne med smaksprøver av frukt når hun kan begynne med smaksprøver med grøt eller må jeg vente litt? Hadde tenkt å begynne med smaksprøver av grøt når hun er ca 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Du bør lære henne å like grøt først. Jeg begynte med frukt da jeg hadde to grøtmåltider fast.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf Dette er myndighetenes anbefalinger - gitt av helsepersonell og godt underbygget av relevant forskning.
sirkelkatten Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Det er å få kjøpt glass med forskjellig fruktmos, f.eks banan og eple som er beregnet fra 4 mnd.
Mooncake Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Gjør akkurat slik det passer deg og det du synes er naturlig. Du kan begyne med frukt ved 4 mnd også. Noen begynner med grøt, noen med frukt og noen blander. Du kan koke og mose frukt selv. Pærer er en god frukt å begynne med. Den er mild og god for magen. Vent litt med banan, det er relativt kraftig kost for magen. Det viktigeste er at du introduserer en ny mat av gangen. Jeg gav snuppa pærer og svisker i tillegg til grøt den første mnd hun fikk mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå