Serial mom Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Så vidt jeg kan se er det ganske tung,men er den helt på tryne tung å manøvrere også,eller bare mtp løft? (jeg er ganske sterk da,he-he!) Jeg skal ha novemberbarn,så må ha noe stødig som takler snø,kulde,mange og lange trilleturer og røff bruk(jeg er så uforsiktig,samme er mannen min!) Lillemor blir jo ganske stor til sommeren,så da tenkte jeg det var greit å kunne ha ei vogn som jeg kan gjøre om til sittetrille,istedet for å ha to vogner stående. (dette er vårt første barn) Jeg skal ikke kjøre mye bil alene med vogn i,så er ikke så nøye om den er litt tung å ta inn/ut av bil. Mannen min har bilen på jobb,så da blir det buss om jeg skal inn til Oslo en gang iblant for å se folk. evt, hurtigbåt. Håper jo at det finnes staute karer på bussen som kan hjelpe meg å løfte doningen opp/ned busstrappene(bor 3 mil unna Oslo by,så det er ikke sånn trill-rett-inn-i-busser....) Blir sikkert ikke bytur så altfor ofte,men noen ganger blir det jo. Er vogna for treg/tung til å takle masse fortau og butikker? Kan jo ikke kjøpe sentrumsvogn(a'la Stokke) bare fordi vi noen ganger skal til byen! Noen med gode råd? bør jeg heller vurdere helt andre merker til vårt bruk? Simo har jeg sett litt på,men ville ha litt andre farger enn dem har på sine... Her er den jeg fant frem på nettet: http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=NO&country=NO På forhånd STOOOR takk til de som orker å lese/tipse meg! Er helt fersk og uerfaren,og nokså hjelpesløs,ha-ha! Pjuh,detta ble vel unødvendig langt,men men.
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Hei! Har den vogna og er superfornøyd.Er så grei å kjøre .Ikke tung å trille , få opp fortau osv.Jeg selv syns bare den er litt tung å løfte ut og inn av bil.Men det går jo, og det fins jo hjelp å få.Hadde helt klart gått for den.Anbefales!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Vi har Emmaljunga Duo Edge, og de er vel ganske like. Synes vogna har vært kjempe flott, jeg! Vi fikk jenta vår i juli og hun var ganske stor på vinteren, men hun hadde god plass i vogna, til og med når vi hadde voksiposen i! Den er god å trille på ulendt terreng og snø (vi bor på bygda, så den har fått prøvd seg, hehe). Den er litt klumpete å ha med seg på butikker (den er så brei) og andre smale plasser. Nå har jenta vår blitt 11 mnd og vi burker sportsdelen. Når vi er ute og triller på veien er det ikke noe problem, men det begynner å bli litt tungt i oppoverbakker da.. Som regel kjøper man vel en trille etterhvert som overtar på kortere turer og byturer! Jeg ville anbefalt en solid og god vogn! :-)
prøvekluten+3små Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 har og edge..supervogn det,men skal du mye inn og ut av bil,så hadde jeg hvertfall villet hatt en buffervogn til den anledningen..jeg er og sterk ja..skikkeli she-man! men..hjelper ikke om man er sterk,for man får ikke til å løfte på riktig måte,og over tid sliter dette på ryggen..jeg var plaga med mye vondt i ryggen jeg før jeg slutta å ha denne vogna med meg..
happybirthday Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Har selv kjøpt emmaljunga sport kombi, med vendbart styre, og håper ikke at den er tung å kjøre, for er svært lita selv. Valget falt på denne istedet for emmaljunga edge duo, fordi sistnevnte var mye større (iallfall høyere), slik at jeg nærmest "forsvant" bak vogna. Også jeg skal bruke den både på tur i skog og mark og i byen, i slaps og snø. Vi har ikke bil, men jeg er avhengig av å få hjelp inn/ut av busser uansett jeg da, siden jeg er så lita. Håper det går greit. Ellers har jeg som sagt bare prøvetrillet den i butikken, men syntes den virket grei å trille da.
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2007 Høres jo supert ut! Tror at dette blir riktig vogn for vårt bruk! Som sagt,så skal jeg ikke styre så mye i bil med denna vogna,siden mannen min bruker bilen til jobben når han ikke kan kjøre mc(og det er jo hele vintersesongen!),så her skal det busses eller kjøres hurtigbåt! Kanskje jeg bare skal bestille nå i disse dager,så jeg jeg får den fargen jeg vil ha! Tusen takk for meningene deres,det hjelper å høre at andre er fornøyde med vogna,siden jeg ikke aner hva jeg driver med her! Tar gjerne imot flere tips:-)
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2007 Skulle vært lov å ha de hjemme på prøve ei uke,bare for å teste,he-he! Greit å ha ei vogn man klarer på se over kalesjen på,ha-ha;-p Du får ta bamsen med på prøvetur,leiavåvente!
happybirthday Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Ja, er bare såvidt det da ;-). Men slik er det når jeg er lita og sambo er høy. Da måtte vi bare få til et kompromiss. Hadde jeg ikke skulle tatt hensyn til sambo, så hadde jeg valgt en enda mindre vogn, da har sett litt på Brio sine duo-vogner. Men det ble som sagt sport combi her i gården, og satser på å bruke den gjennom hele vognperioden. Vi er forøvrig en "gående" familie og går, busser og sykler svært mye (naturlig siden vi ikke har bil), og vet at allerede i 3 årsalder, så har mine gutter blitt kapabel til å gå ganske så mye. Det er vel fordelen med å ikke ha bil tenker, jeg. Har sett at mine unger ofte har vært mye sprekere og flinke til å bruke beina enn mange andre unger, nettopp fordi de aldri har vært vant til å bli kjørt. Skal de en plass, ja - så må de ta beina fatt....
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2007 Sånn har jeg også tenkt det. Vil helst ha ungene til å gå mest mulig selv,så får det heller ta den tida det tar! Far må jo også ut å trille,så er jo greit at ha slipper å få prolaps fordi mamma har valgt for liuten vogn,hi-hi! Blir man misfornøyd med vogna kan man jo bare selge den,og kjøpe noe annet! Husker du hva du ga for vogna,forresten? Inbiller meg at det er rundt 7000kr eller no sånt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå