Gå til innhold

Hjerterytme og kjønn....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor bekreftet faktisk at det var en statistisk forskjell på hjertelyden på gutter og jenter: Gutter har lavere hjertefrekvens enn jenter.

Men det kan jo variere mye utifra aktiviteten akkurat når ungen blir målt, og så er det jo forskjell fra knøtt til knøtt.

 

Vi vet ikke kjønnet på junior så vi spekulerer jo litt da :)

I uke 24 var den 145 (JM), så 115 og 120 (legen) og i går 130(JM), er dette lav hjerterytme eller sånn midt på treet???

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nok si kanskje gutt..

Min gutt lå på 142 og den som kommer hadde 136.. så vi får nok en gutt til også...

Skrevet

Glemte å si det men noen jordmødre sier lav hjerterytme 120-140 -gutt og 140-160 -jente

Skrevet

Har litt guttefølelse selv da...tror knøttet har vært aktivt de gangene h*n har blitt målt også!

 

Rart med det, vi ville ikke vite kjønn men er kjempenysgjerrige for det :)

Skrevet

Jordmora mi er den samme som tok UL så ho er litt hemmelighetsfull. Ho ville liksom ikke si mer enn jeg skrev øverst, men helt greit det, he he!

 

Da hører vel knøttet vårt inn i guttegruppa :)

Skrevet

Jenta vår lå på mellom 140 og 160, så hun hadde typisk jentepuls! :-)

 

Vi visste det ble jente da, klarte ikke å holde oss! :-) Vi vil vite kjønnet denne gangen også! :-) Skjønner godt dere er nysgjerrige, ja!

Skrevet

mar79 - solunge 23/8 vi vil heller ikke vite det denne gangen men er så nyskjerrig.. men siden det kanskje er siste gangen vil jeg ha spenningen...

Skrevet

jeg har fått høre av fagfolk at det bare er tull. at det ikke betyr hverken det ene eller det andre.... jeg har ligget på 140-150 og venter gutt. Når jeg var på CTG registrering så man på hjertelyden i 1 time og den gikk frem og tilbake mellom 120 og 190, og det var heeelt normalt.

Skrevet

Statistikk er nettopp statistikk! Det som gir utslag i ei større målgruppe trenger ikke å stemme for et enkelt individ.

 

Men spekulerer jo bare for moro skyld da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...