Gå til innhold

Hvor store er/var barna deres ved 9 mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er straks 9 mnd. og er nå 72,5 cm og 9930 g.

Lurer på hvordan det var med deres barn på den alderen jeg. Og sleng på hva de kan/kunne av saker og ting også hvis dere gidder:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille er også 9 mnd. Hun var 70,5 cm og 8,5 kg på kontrollen.

Hun reiser seg og står, og krabber i raskt tempo... Forstår mye av det vi sier til henne; "riste på hodet", "vinke", "klappe klappe søte", "vise hvor stor hun er", og vi øver på "nei" i betydningen "dette har du ikke lov til"...

Din da?

Skrevet

Snuppa er her litt over 8 mnder. Hun er 74 cm og veier 9,6 kg. Hun krabber, hun vinker hadet, hun klapper til klappe klappe søte, når vi sier hallo mens hun holder en tlf, så tar hun mot øret. Øver seg på å stå opp.

Skrevet

Eg vet ikkje kor stor/tung ho e no, har ikkje vært på kontroll siden 8mnd, og da var ho 9010g og 69,5 cm... Så ho e vel va 9100-9200g nå, og 1 cm lengre... Det er bare ren gjetting fra min side da.. Skal ikke på kontroll igjen før 1.aug...

Men kan jo svare på ka ho kan:

- Sitter på gulvet helt selv(kan ikke sette seg opp selv da)

Og på gulvet trives ho kjempegodt, så her krabber vi ikke.. Men ruller litt rundt når vi detter ned fra stumpen, men det er ikke noe gøy lengre..

- Forstår ordet nei, men blir veldig furten når ho ikkje får lov til ting.

- Kan vise kor stor hun er...

- Klarer IKKE stå selv, bøyer beina nesten m en gang :o(

Og så har ho fått en liten skarp tannspiss inni munnen sin :o)

Skrevet

Ja, får fortelle jeg også da.

Lillegutt åler seg rundt i en rekordfart og krabber når han ikke har det så travelt. Han reiser seg og går når han holder seg i noe. Viser noen ganer hvor stor han er. Da holder han seg for ørene, har ikke helt skjønt det enda:) Vi har nettopp begynt å øve på å klappe så han får ikke til selv, men synes det er veldig gøy.

Gjør alt han ikke får lov til. Ser på meg og gliser når jeg sier nei, og forter seg å gjøre det før jeg får tak i han.

Han har 8 tenner som han har hatt en stund. Har ikke fått noen nye på 1,5 mnd.

Også er han kjempeflink til å "rydde" så det ser altid helt bomba ut her:)

Skrevet

Emma var ca 9 mndr sist vi var på helsestasjonen og målte. 70 cm lang, 9940 gr tung. Ganske likt til din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...