Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger man å pakke i denne berømte bagen?? Bare somler når jeg holder på nå, så tenkte jeg fikk høre med dere som kanskje har litt bedre kontroll enn meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skriv sykehusbag i søkefeltet til venstre øverst og velg BAM forum så får du mange tips

Skrevet

Her er hva jeg har pakket.

 

 

 

Ammetopp

Ammebh

ammeinnlegg

Kosebukse og hettegenser

Undertøy

Sokker

Klinex lommetørkler

kamera/batteri

MYK dorull (dopapiret på sykehuset er et mareritt)

Bind(greit å ha med i tilfelle rottefelle)

Toalettsaker (shampoo,balsam,intimsåpe,sminke,hårbørste,qtips)

Helsekort

Slippers(bedre enn tøfler, for det er kjekt å ha i dusjen)

Morgenkåpe

1 skift til gubben

henteklær til babyen

Energidrikk

Sjokolade

Hårstrikker

Barnesetet(tar far med når vi skal hjem,men har satt det i bilen)

Mat til far og mor(kjekt med noe lett underveis.. men det kjøper vi i kiosken på sykehuset)

Håndkle (stort,de på sykehuset er utvaskede og bitte små)

Pysj(så man kan stå opp om natten uten å tenke på å finne klær å ha på seg)

Mobil m/lader

Mp3 spiller (med noe effektiv fødemusikk)

Notatblokk og penn

Lesestoff

Lepomade(et must for meg)

Håndkrem(veldig tørr luft på sykehuset)

Vannflaske( lettere å drikke av under fødselen istedet for plastkoppene de har der)

 

Skrevet

hehe, jeg driver med samme greia..

 

det jeg har tatt med hittil er:

 

toalettsaker

joggebukser

t skjorter

ammebh, sokker

ammeinnlegg

gensere

morgenkåpe

slippers

babyklær

babyteppe (til vi skal hjem)

mobillader

kamera/batteri

noe å skrive på og med

 

 

kommer ikke på noe annet i farta.. hehe

Skrevet

Til deg selv:

Vanlige ting du bruker til daglig ;) Shampo, balsam, det du trenger i toalettmappa. Bruker du linser, ta med et ekstra sett. God fuktighetskrem.

Behagelige klær er ultraviktig: Deilige bukser, t-skjorter og singletter.

En lett morgenkåpe om du har.

Sokker som ikke strammer.

Sandaler.

Noen truser (sjekk du får engangstruser og bind på sykehuset du skal føde, hvis du ikke får det, bør du ha med deg et eget lager av bind og undertøy).

Amme-BH, tar med kun en selv. Noen steder lager de deg en amme-BH av sykehustrusa. Kan være veldig greit i starten, for puppene blir så digre ;)

Skal ta med ammeinnlegg i ull, for det funka best mot sårhet sist gang.

Tar med druesukkertabletter, gir energi under fødsel.

 

Til baby:

Hentesett

Tar med privat tøy til baby som jeg skal ha på han mens vi er på sykehuset. Bodyer og noen sokker/strømpebukser. Liker ikke sykehusklærne. Men det er en smaksak ;)

 

Til pappa:

Lurt å ta med noe for han å spise ol, om dere rekker.

Evt. lesestoff.

Skrevet

Tusen takk for svar.. Nå ble det litt lettere å pakke. Har jo drøyd en liten stund, og samboer maser litt på at det burde pakkes ferdig.. Bedre å ha gjort det på forhånd liksom..

 

Skrevet

hvor mangen ammeinnlegg trenger man?

Skrevet

Et skift med klaer til far i tilfelle det droeyer seg ut eller han blir spydd paa av deg/tisset paa av babyen, osv. :-) I hvertfall en ekstra skjorte. (Har hoert om flere hvor det har skjedd.) Ellers et par skift til ham dersom dere skal ha familierom.

 

Ellers lurer mannen min paa hva han burde ha med seg paa sykehuset for tiden. Lurer paa om han burde ha med badebukse i tilfelle han skal hjelpe meg i dusjen eller dersom det blir vannfoedsel og han blir med i badekaret. Det hadde jeg aerlig talt ikke tenkt paa, men det hoeres kanskje litt lurt ut da...dersom det blir aktuelt. En badebukse tar jo ikke all verdens plass... Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...