lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Jeg er frustrert over naboene, den ene familien på siden av oss,de har en sønn på fire år,nå som det har vært varmt ute har han gått naken,også når han har kommet over hit,da drar han seg konstant i tissen,inni rompa,setter rompa oppi fjeset på min 1 år gamle sønn,og tisser over alt her borte,ennå jag gjentatte ganger har gitt beskjed at om må han på do får han gå hjem(altså over gjerdet på andre siden),kanskje e jeg prippen,men jeg synes ikke de trenger gå å skvette over ailt... Moren til gutten mener han er en flott lekekamerat for min sønn,han kommer hit,uten oppsyn av moren og jeg har ett fulle hyre med å følge med hva han finner på("leken" som er så "fin" når han kommer hit ifg moren,går ut på herpe leker,ta alle leken fra sønnen min,dytte han trakke han på fingrene osv,nytter ikke snakke til han om noen ting...sier jeg at nei det er ikke lov,gjør han bare det alikevell...)altså det blir ingen kosleig stund ute for oss men jeg fungerer som gratis barnevakt... De er også her å leker når vi er borte,og henter leker her da-er det helt normalt???Synes ikke det er greit,men merker jo på mora at ho lar ungene være her å leke når vi er borte,og kommer vi tilbake sånn plutselig,later hun som de bare akkurat har stukket over hit og at hun er på tur å hente de..synes det r frekt jeg.. Iallefall,toppet seg i forgårs,da satt fireåringen i BÆSJET naken ute i gata-moren henta han til slutt,men hun spylte ikke eller noe så dritten ligger der ennå... Er ikke det litt på kanten???Skjønner noen at jeg ikke vil ha det så mye her?og iallefall ikke naken?? Jeg sa en dag til mora at skulle han hit fikk han ha på seg klær,men det hadde dårlig effekt... Jeg har nå lyst til å flytte bare pga av de naboene...
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Huff...... så ille! Ikke så lett når de ikke engang hører på deg når du sier fra til dem...... Ingen gode råd å komme med, men forstår absolutt at du blir frustrert ja......
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Si til naboen din at du liker best at han har på seg bleie når han besøker dere. Si at han ofte tisser på din eiendom - hun må jo selv ha forstått at han ikke har helt kontroll. Jeg ville også ha leid gutten tilbake til moren en gang og si at nå passer det ikke med besøk. Finn på en unnskyldning at du venter besøk,skal stelle småen eller må gjøre husarbeid. Vær bestemt!
lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 takk takk! trengte litt støtte ja,vil jo liksomikke være"hun slemme dama i gata" men jeg føler basre at jeg ikke takler mer av de folka...ille når man ikke orker være ute i sin eia hage liksom...
brumlemor Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 helt enig med deg, eg hadde sendt han hjem igjen enten han var naken eller ikke. Tre år eldre gutt er ingen grei lekekamerat for din 1 åring. Og så hadde jeg gitt beskjed til foreldrene om at når dere ikke er hjemme så har de ingen ting i dere s hage å gjøre.
-Hengebuksvinet- Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Jeg hadde sagt til gutten at han måtte gå hjem å ta på en truse, om han skulle komme på besøk. Har en lignende problemstilling, men ikke like grov som din, her i nabolaget. Og der har jeg vært steinhard med gutten. Han kommer ikke inn i min hage, og opp på trampolina, uten å ha på en truse. Kanskje kunne dere sette opp et gjerde mot eiendommen demmes, sånn at det ikke var så åpent? Da ville kanskje mora ta hintet og slutte å la dem gå over når dere ikke er hjemme.
Gjest irismor Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Send gubben over til dems hage å få han til å tisse overalt, da blir det nok en annen låt i pipa..... Nei fra spøk til alvor. Ikke godt å si hva du skal gjøre med det. Men tror jeg hadde kjøpt meg en lekekasse som alle lekene kunne vært låst inn når dere ikke er hjemme. Hva sier de andre naboene til at ungen setter seg ned og driter midt i gata?? Hadde gjort som ReDA sier, følg gutten hjem og si at det ikke passer.
lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2007 har sagt gjentatte ganger båre til mor og sønn(han er jjo 4 år)både at det ikke er lov /greit at han er naken og tisser her borte hos oss,men verken mor eller sønn hører etter,første gang jeg sa i fra tok hun riktig nok p åhan e n uttisset truse og sendte han bort men han tisser enten bare i den eller tar den av...siden har han vært naken stortsett,og som sagt når han bæsjet nedpå veien den dagen har jeg fått litt angst for ay han skal gjøre det hos oss å,satt en anna jente i gate og tegnet paradis likebortfor når han gjorde det og han for me bæsjerumpra og skule oppi ansiktet hennes med den ...skjønne???
ei som vet litt avhvert..... Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Som nevnt av andre her inne: sett opp gjerde, drar dere ut så ta alle leker inne i boden/huset og lås. Kommer gutten innom så si at det ikke passer (du trenger så absolutt ingen unnskyldning for det). Lei ham tilbake til moren og gi beskjed om at han ikke får komme på besøk uten bleie, blir hun sur så er det hennes problem. Ta dritten til gutten som ligger på veien opp i en spade og legg det inne på deres eiendom. Dere blir utnyttet av denne moren. Og en 4 åring er ingen lekekamerat for en 1 åring.
Mockanin Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Er stygt redd for at jeg hadde gitt blaffen i å ha noe godt forhold til denne naboen og gitt klar og tydelig beskjed om at ungen hennes IKKE er ønsket hos oss hverken når vi er hjemme eller når vi er borte. Det er rett og slett dårlig folkeskikk å la unga gå nakne hjem til andre og ta seg til rette med tingene til andre folk som til og med ikke er hjemme.
lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2007 vi har ett gjerde som ska byttes ut o hagen,men hara ikke tid ak nå,var ett lite hull i det mot demmes eiendom,som mora gjorde stort for at det skulle være enklere for di å gå til oss,ikke med vår velsingnelse for å si det sånn,men nå har vi satt opp ett lett gjerde rundtalt midlertidig,for at ikke gutten vår skal stikke av-det fungere kjemep godt så lenge store unger ikke klatrer på det,som jeg å har sagt til mor og sønn flere ganger men han klatrer på det og vi har måtte ordne det på ny og på ny...
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Her må du bare sette foten ned. Dette var kvalmende. Hva moren til 4åringen mener hadde jeg gitt blnake i da det virker som hverken hun eller barnet har folkeskikk. Ikke latt han gå hos dere. Send han tilbake HVER gang og gi moren en real lekse. Frekt,frekt, frekt!!
Nit@™ Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Tror jeg hadde ymtet litt om pedofile og bilder til henne. Det er faktisk ikke slik lenger at folk trenger svære fotoaparat for å ta bilder. En bra mobil med zom.. vips så har pedofile et bilde av en naken gutt.
lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2007 synes og det er sykt at de (dattera på6 å)går naken,vi bor faktisk 3 min fra sentrum i gangavstand,så godt som midt i byen....
Sjefsmegga Skrevet 6. juli 2007 #15 Skrevet 6. juli 2007 Føst av alt..dette er IKKE ungens feil..men morens. Du får si fra til henne ( uten at ungen hører det). Gutten er velkommen hvis moren er med å passer på, men at du ikke orker å ha ansvaret for andres barn i deres hage.
lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2007 har lite kontakt med de andre naboene,så vet ikke hva de mener om bæsjing i gata,veldig mye eldre folk,tror det er mest hit di reker pga lekene vi har....
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Hadde blitt ganske frustrert! Hadde fulgt han tilbake hver gang, og sagt du til mora at du ikke har anledning å være barnevakt, du har nok med eget barn og hus og stell. Stakkar unge, han har ikke fått lært folkeskikk og grodd sosiale antenner, og da blir det lett å havne utafor på barnehage og skole.
pustpes Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Dette er jo helt absurd!! En 4 åring er ikke en riktig lekekamerat til en på 1 år. Og å gå naken rundt i naboområdet når man er 4 hører ikke hjemme noen sted. Greit innenfor husets egne 4 vegger og på sin egen eiendom, men hos andre? Nei takk. Ikke min sønn på 2 får lov til å spankulere naken inne hos andre, men selvsgat i vår egen hage.
lille meg.. Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 6. juli 2007 ja vi skal nå få ordnet hengelås på sandkassa(de har mange katter også så vi er avhengig av ha lokk på ellers blir det kattedo)men dessverre er det slik at er vi borte drar de av lokket og så skiter kattene der...sukk,lekene får vi begynne dra inn ver gang,men det hjelper liksom ikke når vi aldri har fred når vi er ute,de siste dagene har jeg faktisk ikke orket være hjemme på dagen... Tror nok det ender med at jeh eksplodere til slutt...er blitt litt for mye nå.........
cashewnøtta Skrevet 6. juli 2007 #20 Skrevet 6. juli 2007 Har ikke noe å tilføye, de andre her har vel sagt det jeg og har tenkt. Men fy søren for noen frekke naboer!!!
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #21 Skrevet 6. juli 2007 Gjør det noe om du eksploderer da? Bare sørg for at det er moren som får høre det! Du trenger ikke holde det inne for å være snill når hun gir så blaffen i alt og alle andre enn egen frihet.
melkekua™ Skrevet 6. juli 2007 #22 Skrevet 6. juli 2007 Er det ikke bare til å ta med seg ungen hennes over og si at nå får han være der! Si det som det er, det må hun da vel takle?? Lykke til! Kan ikke gubben din ta en samtale med henne??
krabbetrollet Skrevet 6. juli 2007 #23 Skrevet 6. juli 2007 Med fare for å overreagere: Å la en 4-åring og en 6-åring gå rundt nakne i nabolaget/gata ikke langt fra sentrum i en by høres nesten ut som omsorgssvikt. Jeg kjenner selvfølgelig ikke til familien, men det gjør du. Er disse foreldrene bra omsorgspersoner på andre områder? Er det kun på nakenheten og dovaner de feiler? Jeg mener selvfølgelig ikke at man bør ringe barnevernet for hver minste lille bagatell, men synes du bør se på helhetsintrykket og vurdere ut fra det om du bør ta en bekymringstelefon til barnevernet.
mammaen til G & A Skrevet 6. juli 2007 #24 Skrevet 6. juli 2007 Uff, maa si du har utrolig frekke naboer. Uheldigvis saa tror jeg den eneste maaten aa faa noe forandret maa vaere aa ta en real prat med nabodama... Skal han komme paa besoek hos dere, saa faar det vaere med henne og med klaer paa. Kjaere vene hun faar da passe paa sitt eget barn, du har da sikkert nok aa gjoere ogsaa. Og jeg synes ikke du overreagerer paa baesjingen i gata. For ikke og si skvetting overalt. Siden moren ikke respekterer at barnet ikke kan komme over til dere med klaer paa saa faar du som andre har nevnt over her, leie han hjem og si at det ikke passer at han kommer over. Og det er ikke guttens feil - det er moren som ikke setter noen som helst grenser, og som ikke gidder aa se etter gutten. Naa vet jeg ikke hva slags leker dere har ute som gutten vil leke med naar dere ikke er hjemme, men kan dere ikke ta det inn en stund naar dere drar, saa kanskje det ikke blir saa spennende aa komme over naar dere ikke er hjemme. (Igjen - normal folkeskikk tilsier at man ikke drar over naar folk er borte da, men det ser jo ikke ut som de har noe av det i det hele tatt.) Lykke til, og haaper det blir bedre. Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå