Holly❄️ Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Fikk beskjed om at jeg ikke hadde krav på dagpenger siden jeg har hatt lønn i form for sykepenger og permisjonspenger. Det lille jeg jobbet utenom det var for lite til og bli lagt til som minstelønn. Har jeg virkelig ikke krav på noenting?? Permisjonen min gikk ut i januar, har enda ikke fått meg jobb... Kan jeg virkelig ikke få dagpenger fordi jeg var sykemeldt og i permisjon??? Høres jo helt sykt ut...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Det må være feil. Jeg fikk ihvertfall medregnet min permisjon og mine sykepenger. Ihvertfall fødselspenger er jo vanlig inntekt! Ring en annen person på nav og spør.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Jeg gikk rett fra svangerpermisjon til dagpenger. Jeg vet ikke hvor lite du fikk i pemisjonspenger, men livsopphold skal du jo ha uansett.
Holly❄️ Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke har krav på minstelønnen derfra engang!!! Lyver de meg rett i ansiktet da?? Hadde god lønn mens jeg jobbet, mens jeg gikk sykemeldt og i permisjonen... Så jeg skjønner ingenting... fikk iallefall avslag på søknden om dagpenger, og det syns jeg er veldig rart. De sa at kommunal lønn (som trygd, osv) gjelder ikke som lønn....
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Fikk du permisjonspenger fra nav eller arbeidsgiver?
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 ps: sykepenger o.l. regnes IKKE som grunnlag for arbeidsledighetstrygd nei. Det stemmer nok dessverre.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Merkelig. Jeg fikk deler av fødselspengene fra trygdekontoret, og alt det er regnet inn i grunnlaget for dagpengene.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Spurte om dette senest tirsdag denne uka, og hvis foreldrepengene er utbetalt fra nav og ikke fra arbeidsgiver, regnes de ikke som grunnlag for dagpenger. Det blir heller ikke regnet feriepenger fra disse - dvs stusselig ferie i 2008 for ka-ping-familien, hehe
Holly❄️ Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2007 fikk alt fra nav. Fikk jobb, men ble sykemeldt i nesten et år. Så gikk jeg ut i mammapermisjon. Men da har jeg ikke krav på noe??
Kamomille Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 se www.lovdata.no kap 4 i folketrygdloven - under "minsteinntekt"
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Jeg gikk i vikariat, så permisjon med permisjonspenger fra Nav og nå arbeidsledighetstrygd.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Det er vel omtrent det samme som meg. De regnet heldigvis grunnlaget fra forrige kalenderår - da jobba jeg jan-okt i vikariat. For de pengene jeg har fått fra nav i år (foreldrepenger) regnes IKKE som grunnlag for dagpenger.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Men jeg har rett på dagpenger selv om jeg kommer rett fra permisjon. Og de regner enten siste kalenderårs inntekt som grunnlag eller et snitt a de tre siste årene:)
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 De kan regne grunnlaget fra forrige kalenderår, eller de tre foregående kalenderårene. Vet ikke helt når de gjør det ene eller det andre... prøv å les litt på nav.no og se om du finner noe der som kan være nyttig i din situasjon. Men uansett er det nok dessverre sånn at sykepenger og foreldrepenger (utbetalt fr nav) ikke regnes som grunnlag for dagpenger.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #15 Skrevet 6. juli 2007 De brukte forresten 2006 som grunnlag på dagsatsene på meg da,. Det så jeg jo på summen,og da både lønn før permisjon og permisjonspenger (som kom fra nav).
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #16 Skrevet 6. juli 2007 Dagpengenes størrelse beregnes ut i fra ditt dagpengegrunnlag. Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger. Ytelsene kan være Dagpenger ved arbeidsløshet Sykepenger Omsorgspenger/pleiepenger/opplæringspenger Foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon Svangerskapspenger Selvstendig næringsinntekt kan på visse vilkår regnes med for personer over 64 år. Engangsstønad ved fødsel og inntekter over kr 400 872 regnes ikke med i dagpengegrunnlaget. Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt. Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem. Ferietillegg gis dersom du har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 % av brutto dagpenger som du har mottatt i opptjeningsåret, og utbetales vanligvis i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere. Dette er kopiert fra Nav sine sider.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Hvordan kan de gjøre sånn forskjell? Jeg har jo nettopp fått beskjed fra saksbehandler om at foreldrepenger fra nav IKKE regnes som grunnlag for dagpenger. Punktum finale.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Da har de ikke gitt deg det de skal. Kikk på nav sine sider så står det jo tydelig i reglene at vanlige permisjonspenger skal regnes med. Men ikke engangsstønad da.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #19 Skrevet 6. juli 2007 men i svarte?!?!?!? Nå blir jeg irritert her altså! bare et lite ps: er det brutto eller netto inntekt de går ut i fra?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #20 Skrevet 6. juli 2007 brutto:) men gå inn på nav sine sider og finles først. står under "arbeidssøker" og så "inntektssikring". så du vet hva du kan kreve:)
meg & to små vampyrer Skrevet 6. juli 2007 #21 Skrevet 6. juli 2007 ja, også er det jo en inntektsgrense på ca 100 000 før du får noe. men alt står på nav.no:) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå