Gå til innhold

Mange rare tanker etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 10 uker siden. Har vært litt "rar" psykisk etterpå, ikke deprimert eller noe, men tenker på så mange rare ting og drømmer mye merkelig og har en del mareritt. Tenker mye på at jeg har lyst å skifte yrke og at jeg vil ta en utdannelse som betyr noe, føler den jobben jeg har nå er så meningsløs liksom.. tenkte ikke konkret på sånne ting før jeg fikk barn. Det er liksom blitt så viktig for meg å bety noe for andre sånn i jobbsammenheng og ellers.. litt rotete forklart kanskje, men jeg tenker mye i de baner. Har jo ekstra god tid til å tenke også nå, så.. flere som har hatt det sånn etter fødsel, at man blir litt "på styr"? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man gjør et oppgjør med livet når man blir mamma:)sånn er det bare, selv om forandringen virker skremmende..

Skrevet

Ja, det må jeg si.. ;-) Tenker og gnager på alt mulig føler jeg. Håper jeg "roer meg" litt etter hvert.

Skrevet

Hehe, du "finner" deg selv igjen etterhvert...i alle fall den erfaringen jeg har. Ble mamma for første gang når jeg var 21, da hadde jeg MASSE sånne tanker, det var kanskje ganske naturlig. Ungdomstiden ble brått forandret, plutselig ble jeg mamma. Nå, 30 år og nylig trebarnsmor, har jeg også litt tendenser, men hovedoppgjøret tok jeg nok med førstemann:)

Lykke til med selvransakelsen:):)

Skrevet

Ja, får håpe jeg finner igjen meg selv etter hvert ;-) Føler en veldig uro innimellom også, men det har faktisk roet seg litt. Litt slitsomt å tenke på å ta ny utdannelse, for det er jo ikke bare-bare.. har 6 års utdannelse allerede liksom. Så jeg håper jeg kan slå meg til ro med den utdannelsen jeg allerede har. Akkurat dette med alle tankene etc. er en del av det å bli mor som ingen forberedte meg på :o)

Skrevet

Jeg hadde vel noe av de samme tankene. Jeg fikk barn sent (31) og etter fødsel fikk jeg en enorm trang til å fornye både meg selv og huset. Pusse opp, bytte garderoben og faktisk få nye venner..vet ikke om det har med fødsel å gjøre. Kanskje de vennene jeg har ikke strekker til, fordi de ikke har små barn jeg kan dele opplevelser med. Enten er de "ferdig" med barn eller de ikke kan få barn...

Merkelig kor mye en skifter fokus når en får barn..

Men uansett er det positive tanker og jeg har prøvd å sette i livet noen av dem. JEg har planer om oppussing, men du verden hvor dagene flyr med barn-:

Skrevet

akkurat likt her.føler meg udugelig siden jeg ikkr jobber.føler meg også feit og stygg,har aldri energi til å ta meg ut som før lengre.

så har jeg fått hengepupper,og de hater jeg...

syte syte:) men ellers så har jeg verdens flotteste sønn:) all energien brukes på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...