Vårenzia Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Stemmer det at om man finner ut at man har vært smittet - så blir man det ikke igjen - og at det da heller ikke er farlig for den lille i magen? Hva er det man får toxoplasmose av da? Salat som ikke er vasket vet jeg, men hva med kjøtt og sånt? Og upasturisert ost er det vel noe annet som er skadlig med-er det ikke? Skal nemlig til Frnakrike snart - og der har jeg hørt at dette er mer utbredt enn her hjemme.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 jeg fikk påvist at jeg allerede hadde fått den smitten for lengesiden, pga av at jeg er oppvokst med katt sikkert, de sa at det ikke var uvanlig. spesielt utekatter. Man kan få det av å være i kontakt med katte avføring. Og da var jeg liksom immun nå, så jeg kunne ikke skade babyen i magen. jeg er ikke helt sikker, men tror det er mest katteavføring, grønsaker, jord og sånt som du kan få det av, tror det er andre bakterier du får fra kjøtt og ost. Men jeg er ikke bombesikker altså...
dolly29 Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Tror det er en blodprøvetest som viser om du er smittet eller ei. Da er det ikke farlig for den lille. Men viss du blir smittet under svangerskapet, så tror det er uheldig for barnet. Vet at man kan få det fra jord iallefall. Kanskje fra ost, ikke helt sikker jeg.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/toxoplasmose her står det endel )
Vårenzia Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2007 Gikk inn på tema - komlikasjoner og der fant jeg den. Sto ikke noe om at man kan bli imun der medn mye annen info. Takk for hjelpa!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå