Gå til innhold

10 mnd, for mye mme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt får fortsatt litt mme i løpet av dagen, og flere rundt oss har begynt å kommentere dette.. spesielt besteforeldre og de over 40.. Hva spiser deres små??

06- 240 ml mme

08- brødskive/grøt

10- grøt og vann

13- 240 ml mme

16- middag og vann

18- grøt og mme

håper på noen svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle barn er forskjellige, men jeg hadde valgt annerledes. Jeg ville ha gitt fast mat (ikke mme) som hovedmåltider og gitt mme etter at han var ferdig med frokosten osv. Et barn bør få faste måltider hver 4.time med vann - og deretter drikke mme.

Du skriver først 240ml med mme og så grøt to timer senere......

Jeg hadde gitt frokost kl.07 (brød eller grøt) og så latt småen drikke mme etter frokosten. Hadde gitt vann under selve frokosten

Så blir neste målid kl.11 osv.

Skrevet

Hos oss er døgnrytmen slik: 9,5mnd jente

Alt er ca.tider...

8.30- brødskive og vann

12.30- grøt og vann

16- middag og vann

18.30 200ml mme...

Da vi var på hs sa helsesøster at ho fikk mer enn nok mme, for det var jo melk i pålegg og grøt også...

Så ja, eg synes gutten din får mye mme!!

Skrevet

problemet er at han er så trøtt klokken 6, så grøt er vanskelig å få i han.. vann er heller ingen slager, så jeg tenkte det var godt å få i han litt veske.. men det er kanskje litt i meste laget da.. :o) jeg synes han vokser så fort, at jeg glemmer at han kan spise mer som oss..

vi får prøve litt til :o)

Skrevet

Jeg gir litt for mye melk selv, men jeg var på hs i går og der så helsesøster at når de var 9 mnd(er det gutten min er) så skulle man passe på at de ikke fikk i seg mer enn 6 dl melk om dagen inkludert melken i grøten(du regner det vannet du putter i grøten som melk, 1 dl vann = 1 dl melk). For mye melk hindrer opptaket av jern i kroppen.

Skrevet

Om han er så trøtt kl 6, må han ha mat da?? Serina kan også våkne i 6-tida, men da får ho enten bare smokken, eller bare sovne igjen etter en stund.. Aldri fått mat så tidlig om morningen de siste 7mnd...

Skrevet

han er veldig sulten, og gråter helt til han får mat.. han våkner stort sett i 5-6 tiden, og nekter å sove noe særlig lengre.. men så sover han fra halv 18.30 da, uten å våkne. Min hs nevnte ingen ting om at lillegutt fikk for mye melk når vi var der sist.. jaja.. det er bare å kutte ned da skjønner jeg :o)

Skrevet

Ok... Serina sover fra 19 til 8 nemlig, uten mat... Så eg har liksom ikkje det problemet at når ho våkne grytidlig så e ho sulten... Ho kan også sove fra 19-9-9.30...

Hs sa t meg at 400ml i døgnet var også mer enn nok for barn over 6mnd, når de fikk både grøt og brødmat...

Men vi kutta ned på melka av andre grunner også da.. Storgulper :o(

Skrevet

Jenta mi på litt over ni mnd får bare mme på morgen og til kvelds. Det har bare blitt sånn, for ho ville ikke ha mme på dagen lengre. Blås i hva besteforeldre og de over 40 sier, tiden har forandret seg. Alle barn har forskjellige behov:)

Skrevet

Mina nekter å spise brød.. Har prøvd og prøvd håper det går seg til etterhvert:( Sånn for hun:

Frokost grøt+vann (litt mme 60ml)

Lunsj 200ml mme

Middagsglass +vann

Kvelds grøt+vann+ mme..

Legger seg kl 19 og sover til 07. Er ikke så veldig sulten kan fint drøye til 08 med frokost

Skrevet

Hmm...kanskje jeg også bør kutte ned på mme da... Gutten min er straks 10mnd og spiser sånn:

07.30- 200ml mme

08.30- En porsjon grøt+vann

12.00- Brødskive+ 200ml mme

15-15.30- Middagsglass+vann+frukt

17.30- 200ml mme

18.30 En porsjon grøt+vann

Skrevet

Snppelupp på 7 mnd har følgende måltider.

8 - grøt og vann

10 - litt mme før hun sovner

12 - middag og vann (skal bli brødskive når huin har lært å spise det.. vi øver....)

17 - middag og vann

19 - mme og natta

Selv forsøker jeg å begrense antall måltider slik at jeg ikke er så bundet med tiden.

Måltidene passer veldig godt med de vi foreldre spiser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...