Gå til innhold

Hvor mye søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og lenge sover deres tre mnd gamle babyer? Jeg syns gutten min på snart tolv uker har et større søvn behov nå enn da han var yngre. Gnir seg i øynene og gjesper veldig ofte. Legger han til å sove tre/fire ganger utover dagen, men han er alltid skikkelig sutrete og overtrøtt i seks, sju tiden allikevel. Og når han er overtrøtt, så klarer han jo ikke spise, og roer seg ofte ikke før i ti halv elleve tiden...Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår på 3 mnd har også begynt å sove mer på dagtid. Står opp i 8 tia så første dupp i 10 tia på ca 30 min. så legger jeg henne ut i vogna når hun har vært våken ett par timer for da er hun supertrett igjen. Da sovner hun lengre. Fra 1 time-2,5. så blir det gjerne en ettermiddagsdupp i 5-6 på 30-60 min . så er det natta i halv 9 -9 tiden.

Skrevet

sorry glemte å skrive ned tipset. Prøv å legge ham i den tia har blir trett på kvelden . Enten for en kort dupp eller for kvelden. Det funka her. Da hun våknet igjen så var hun i godt humør og spiste bra etter det. sovnet da godt for natta.

Skrevet

Tusen takk..

Skrevet

Heisann!

Hvor lenge sover gutten din da, på dagtid?Jenta mi på 3, snart 4 mndr sover 2-4 timer på dagtid, fordelt på 3 dupper (hun sov mer da det var kaldere ute). Her i gården virker det som om søvn avler søvn. De dagene hun sover mer på dagtid er hun mer fornøyd på kveldene og sovner tidligere. Når hun sover lite på dagen blir hun mer survete og kan bli overtrøtt slik at det tar lang tid å få henne til å sove på kvelden. Så trikset her er å få henne til å ha noen gode dupper på dagtid, gjerne ta to trilleturer, for hun sover best i vogna.

Lykke til! :-)

Skrevet

Takk for svar...=)

Akkurat sånn er det her også.. de dagene han sover godt på dagen sover han også godt på natta og omvendt. Han sover nok en 5-6 timer fordelt utover dagen. Gjerne timesdupper. Men jeg får han ikke til å sove 2/3 timer i strekk på dagen slik mange andre gjør, så jeg vet ikke om han får den gode dype søvnen han trenger.

Lykke til videre med vesla di også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...