Gå til innhold

Storebror var oppe kl 03.45 i natt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh jeg trodde jeg skulle bli gaaaaaal... lys våken og skulle ha frokost og leke.. Ingenting fungerte for å få han til å sove igjen, så tilslutt satte jeg opp reisesenga og la han der.. da sovnet han endelig og sov fra kl 06.30-08.00 ihvertfall.. åh trøtt idag jeg.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en som begynner å skjønne at han ikke er alene lengre? Høres ut som begynnelsen på litt søskensjalusi.

Er han i barnehagen, så gå å legg deg litt i løpet av dagen.

Skrevet

Han er ikke i barnehagen ennå.. begynner i høst.. han har sovet skikkelig dårlig de siste nettene og oppe grytidlig hver eneste morgen.... jeg sover dårlig selv for tiden, så jeg setter pris på de få timene jeg klarer å sove.

Jeg tror ikke det er søskensjalusi.. tror ikke han helt forstår hva lillebror i magen er for noe.. annet enn at han bor inni der.. hehe. Han er bare 2 1/2 år snart.

Skrevet

Jeg var selv bare 15 måneder når lillesøstra mi kom. Og mamma kan virkelig fortelle at jeg ble "baby" kort tid før hun ble født. Det er utrolig hva små barn forstår. Han er nok klar over hva som skjer, men har bare ikke ord nok til å fortelle deg hva han føler. Sett deg ned med han på fanget og forklar hva som skjer og at dere ikke blir mindre glad i han fordet om det kommer en baby.

Her er det lyst hele natta, så da hadde jeg forstått om han våknet. Det er nemlig ikke lett å sove når sola skinner utenfor vinduet ditt om natta. Rullegardiner er et must. Hva med å ha han på eget rom og fortelle han at det der natt ennå?

Bare noen velmenende forslag.

Skrevet

joda han snakker masse om lillebror, og at han skal ligge i senga si.. og at vogna skal lillebror bruke osv... han koser med magen og spør om vi ikke kan ta ut lillebror nå. hehe. når jeg har vondt i magen sier han: mamma vondt i lillebror? hehe søt.

Han har hatt eget rom siden han var 4 mnd, og rullgardinene kom opp i fjor sommer, det var som du sier et must.. uten dem hadde han vel aldri sovet, hehe.

Han sover bedre oppi reisesenga si, så lurer litt på om jeg skal la han sove der de siste ukene til fødselen er overstått.. på den måten vil ihvertfall jeg få noen ekstra timer i løpet av natten..

Skrevet

Høres ut som en grei ide. Hva med å sette reisesenga på rommet hans. Min nevø på 4 hadde en lang periode da han ikke ville ligge i storseng.

Skrevet

jo den står på rommet hans... så egentlig ikke noe problem sånnsett.. ser bare for meg å måtte ta kampen om å sove i stor seng på nytt igjen etter fødselen er overstått.. men den kampen er jo verdt det om mamman får sove litt ekstra de siste ukene og dermed har mer energi og overskudd i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...