candyland Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 hvordan er dagene deres? Gutten min er så utrolig aktiv, lurer på om det er vanlig?? Han er stort sett alltid blid, og en skikkeli humørspreder:) Men sitter aldri i ro, flirer og slenger seg i sofa og seng, krabber og prøver å gå og slippe seg, og har så sinnsykt mye energi. Finner på ramp hele tiden, og rekker ikke å gjøre noe fornuftig i huset f.eks annet enn når han sover... E deres unger slik, eller er de mer avslappa? Hyler gjør han også ofte, når han "prater"..... håper det bare er en fase...hmm....
lykkeligmor:) Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Hehe, akkurat som å høre gutten min og det:) Han er straks 10 måneder, og sliter meg nesten ut om dagen;) Hehe, de hylene ja, sånne skikkelig lyse, høye hyl? Hva finner dere på om dagen da? Begynte å lure jeg også, om det var normalt å være så akitv!! Men er nok det, men hadde vært greit å kunne gjøre NOE i løpet av dagen selv også!!
Brillemamma Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hehe, høres akkuratt ut som min,ja:) Han sitter ikke iro ett sekund ila dagen, kun rett etter at han har sovet, da kan han sitte å kose litt:) Krabber rundt over alt, hyler og ler, babler og krabber etter meg over alt nesten. Kan være slitsomt ja! Men aller mest bare kjekt da:) Men må innrømme at noen dager føler jeg at jeg er blitt døv etter all ropinga hans hele dagen. Men han er jo så god atte!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Har en veldig aktiv jente jeg da.. plukke på ALT som ikke er lov. reise seg der, krype på kryss og tvers, så reise seg etter tven, så krype inn på badet, klatre inn i dusjkabinettet, bli våt, skifte, bli raaaasende for at hun må sitte i ro å skifte klær. så gå litt med gåvognen sin, sette seg ned, kaste leker rundt seg, opp til bordet, leke at fjernkontrollen er telefon, så ned igjen, se et sekund eller to på tv, så krype til stikk-kontakten, bli flyttet derfra, krype ut i gangen for å finne seg en sko, eller en nøkkel, dra den skitne skoen med seg inn i den rene stuen.. PUH! du skjønner kanskje tegninga?? jeg lar henne styre litt selv jeg.. hender hun sitter å leker ganske lenge alene, til og med en time eller to, men hun sitter jo ikke i ro da, og det er ikke noe stille og rolig lek, hun kaster ting og klatrer på alt, men hun får bare styre på, litt utfordringer så når jeg gjør husarbeid, så leker hun selv, og det syns hun er helt greit. er ikke noe hun kan skade seg på (med mindre hun faller) så det kommer jo ikke noe godt ut av at jeg står å ser på henne hele tiden. men hun elsker at jeg leker med henne. eller herjer blir vel mer rett.. jeg kryper etter og jager henne, da freser hun avsted, og ler så hun nesten ikke klarer å flytte armene med seg, hehe.. liker action denne jenta.. )
candyland Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2007 skikkeli høye hyl ja, også sitter han der og smiler og er så fornøyd over seg selv. Er ikke så mye han kan skade seg på her heller da, eneste at han nå får opp alt som er av skuffer og skap...og når opp til bryterne på komfyren....og noen stikkkontakter må jo få stå i.... Og katten må jo få være inne litt den også, men den har heldigvis skjønt at den må skygge banen når mini er i rampehumør...hehe... Han er kjempekosen etter å ha sovet og på kvelden når han får flaske, da vil han bare kose i fanget. Men ellers i løpet av dagen sitter han ikke i ro ett sekund!! Trodde det var min som var ekstrem jeg, men bra å se at de jevngamle er like:) Er mye på besøk om dagene. Er heldig som har mange venner som fikk baby omtent samtidig som meg. Og går jo ofte å triller i byen og sånn. Når vi er hjemme holder han på for seg selv en del, ellers er jeg nede på gulvet å leker med han....han elsker å klatre på meg å lugge meg i håret, sukk... Før trilla jeg tur daglig i rask tempo får å få trim. Men nå hender det ofte at jeg setter han til å sove i vogn ute, mens jeg får lit alene tid til data(sånn som nå, husarbeid, dusje osv.... Men kan jo ikke annet en å smile da, de er så søte der de "springer"(=krabber veldig fort fordi de vet de skal gjøre noe de ikke har lov til, og at vi kommer til å nå dem igjen om de ikke krabber fort nok....) over gulvet og gjør ramp:)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 jeg er så heldig at alle nødvendige stikk-kontakter er enten bak en sofa, bak tv-benken eller en komode, så alle dem som hun når, er plugga igjen. det er deilig å slippe å tenke på det. bryterene på komfyren er bare morsom når jeg lager middag, ellers rører hun dem ikke (foreløbig!) ja, de er jo så søte. i går så tok datteren min nøklene mine, hun ELSKER nøkler. det er jo greit det, men så begynte hun å spise på de, selve bilnøkkelen liksom, full i låsolje og ekkelt, så da gikk jeg bort for å ta den. da var hun snar med å gjemme den på ryggen. hehe, så søt vettu, satt der med begge armene bak ryggen og latet som ingenting, mens det lyyyste ramp fra øynene hennes. hun er fæl til å gjemme ting når hun vet jeg kommer.. lille rampen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå