IdaJacobine Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Hei, var på 1 års kontroll i går. Barnelegen konstanterte masse ørevoks og anbefalte meg å få det fjernet. Jeg fikk en liste over privatpraktiserende ØNH-spesialister og har ringt litt rundt, men det er jo dyrt! Lurer på: - hvorfor fjerne ørevoksen? Jeg har ikke merket at hun har vært plaget annet enn med litt kløe. Disponerer det for ørebetennelse, kanskje? - kan man ikke få fjernet det på offentlig sykehus eller noe sånt? Håper noen vet.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Masse ørevoks kan gi hodepine. Man har noen små bihuler i ørene også, og om disse tettes blir man tett i nesebihulene og kan få hodepine. Sikkert dårlig forklart.....er min mor som har det og hun forklarte det slik. Masse ørevoks kan også gi nedsatt hørsel. Er jo viktig at et barn lærer å uttale ord korrekt. Ang. ørebetennelse kjenner jeg ikke til dette. Min sønn har hatt flere ørebetennelser, men ikke noe ørevoks. Men har hørt om dem som tar noen dråper matolje i ørene når de har ørebetennelse, og så på den måten har fått ut mye ørevoks.
somm@r Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Babyen min har også mye ørevoks. Legen anbefalte å kjøpe olje på apoteket og dryppe det i ørene. Gikk helt fint det. Ville i alle fall prøve det før sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå