Gå til innhold

ang laserbehandling av strekkmerker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange behandlinger sånn ca må man igjennom før strekkmerkene er borte? er snakk om ganske dype rød/lilla/blå strekkmerker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine var "dype rød/lilla/blå" etter fødselen av førstemann, etter 1,5 år var de hvite/usynlige.

Bare sånn for å si det;)

Skrevet

men tok du laser? fant et sted hvor det koster 400 pr behandlng (fant en link innpå dib her) ettersom jeg ikke får dekt bukplastikk og ikke får lån så må jeg finne andre muligheter...vet bare at jeg ikke holder ut med lår,rumpe,rygg,mage full av dissa merkene.. :( er 18 år og vil ikke sperre meg inne resten av livet heller (sånn som jeg gjør nå)..

hehe men du kjønner hva jeg prater om ;)

hvor mange behndlinger er normalt da? vet du?

Skrevet

Hmmm nei, tok ikke laser, var litt det som var poenget.Selv om de er veldig synlige nå, så blir det mindre synlig etterhvert. Det er jo ikke noe lenge siden fødselen.

Og jo strammere man er, jo mindre synlig er strekkmerkene, ihvertfall hos meg.

Skrevet

ååjaa:P hehe..her er di fortsatt like sterke og har trent intensivt helt siden tulla var 7 uker.magen begynner og bli fastere men selve magen ser ut som magen til ei dame på 100 år...:S hehe (om ikke værre)

legen min ville ikke se engang når jeg spurte ang bukplastikk,hu bare rista på hue og sa " du er alt for ung"... grrr.. er i min beste alder men kan ikke dra på stranda med veninner,vise magen elle få meg type i frykt for hva han vil mene om kroppen..ikke minst for min egendel..føler meg jo ikke akuratt pen:P

hoff dette er ikke gøy altså...

Skrevet

Vil bare si at jeg vet nøyaktig hva du føler og hvordan du har det. Jeg var riktignok 19 år da, hehe, men magen min ble fullstendig ødelagt den også.

Da jenten min var 17 mnd gjorde jeg det slutt med pappaen fordi jeg ikke hadde følelser igjen. Men jeg tenkte som deg at jaja, nå blir jeg alene for resten av livet, kommer A L D R I til å finne meg noen med denne kroppen. Men det gjorde jeg.

Og han brydde seg ikke om at magen min var rynkete og full i hud, ikke brydde han seg om at puppene mine hang ned på knærne heller. Jeg prøvde å skjule det, holde foran, ikke kle av meg. Men han var så varsom og flink å ordlegge seg, at han fikk meg til å føle meg bra likevel. Og han bryr seg ikke i det hele tatt. Fordi han liker MEG som person, og vil ha meg akkurat som jeg er.

Nå skal jo jeg operere da, men for hans del hadde det absolutt ikke vært nødvendig. Og det setter jeg veldig stor pris på.

Poenget mitt her er bare at det er fullt mulig å leve og få seg kjæreste selv om stranden ikke er det beste stedet å starte.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har du tenkt å få flere barn? For da anbefaler en jo ikke bukplastikk uansett.

Har masse strekkmerker selv, og sleit veldig med tanken på disse før (nå sliter jeg bare litt, men noen ganger får jeg skikkelige nedturer). Barnefar var av den typen som ikke hadde noe imot kroppen min selv om den er alt annet enn fin i følge samfunnet (var overvektig da jeg møtte ham, og har de hengepuppene! Og så fikk jeg enda flere strekkmerker), men så blei det jo slutt mellom oss, og da fikk jeg jo tanker om at ingen andre kom til å like meg igjen. MEN så heldigvis skjønte jeg at hva faen skal jeg med mennesker som synes jeg er stygg! Som velger folk pga utseende og ikke personlighet...skal en mage full av strekkmerker hindre noen å like meg, så kan jo denne personen umulig like MEG virkelig mye. Ja, det kommer til å ødelegge selvtilliten enormt mye hvis jeg finner en fyr som liker meg, og som vil være sammen med meg, og som dumper meg med engang han får se magen min, men på en annen side så er det jo hans tap at han er såpass fucked up i hodet at han ikke greier å være med et menneske med strekkmerker.

Jeg har aldri gått på stranda for jeg var livredd for å gå med badetøy pga puppene mine, så jeg gleda meg veldig til å få barn, og så få brystreduksjon (anbefaler jo å vente med det etter at man har fått barn pga amming), men alle drømmene mine om å se noenlunde normal ut blei jo helt ødelagt da jeg fikk strekkmerker (de er såpass langt oppe på magen at bukplastikk hjelper ikke, og de blir jo ikke usynlige siden de er opptil 1 cm brede). Så det var det...jeg får vel bare gå på stranda og la alle glo på meg, og finner jeg på å ta på meg en topp som viser magen så må jeg bare være forberedt på å bli glodd på da også. Kommenterer noen hvor stygg jeg er på magen så kan jo jeg kommenter hvor stygge de er inni seg.

Skrevet

Strekk merkene forsvinner nesten helt av seg selv, gi det et par år... :-)

Skrevet

dessverre så gjør de ikke det på alle. Bestevenninnen min fødte for 11 år siden. Har en pølse rundt hele magen med masse skikkelig stygge strekkmerker og løs hud. De er selvsagt hvite, men det spiller ingen rolle. Hun har ikke gått i bikini siden hun var 18 år.....Hun vil få de barna hun skal ha før hun evt søker om å få dekket bukplastikk.

Skrevet

hmm i see..men jeg klarer ikke vente må ha dem bort nå...selvtillitten min er totalt ødlagt og jeg hadde aaaldri klart og bli kjent med en fyr også vist han merkene hadde tørr jeg ikke...uansett...

føler at di må bort nå hvis jeg skal kunne leve normalt jeg vil ikke sitte tildekka med klær hver gang jeg er på ferie hos mamma i spania (som jeg gjorde i 7 uker,var ikke på stranda 1 jævla gang ass) eller hver sommer,ikke tørr jeg og dra på babysvømming,eller dusje etter treninga (i felles dusjen) ikke tørr jeg og skifte forann veninner di vet jo hva jeg har men jeg føler meg heeelt jævli så jeg klarer ikke.

må hele tiden passe på og kjøpe laaange topper og gensere så magen aldri kan skli ut for DET ville vært flaut! føler at jeg ikke får pynta meg fordi jeg aldri kan bruke normale topper *såå lei*

problemet er det at jg har strekkmerker både på rompe,lår,mage og sidene og litt på puppa men di er hvite. hadde jeg frks bare hatt på låra så hadde det vært en annen sak da kunne jeg venta men det er snakk om 70% av kroppen min her...

kan likegodt kjøpe meg en burka lissom.

håper noen kan svare på hvor mange behandlinger som er normalt på hvert område så jeg får regna ut hvor mye det blir uansett så SKAL jeg ha dem bort...kan ikke vente noen år:(

Skrevet

Ville bare si at jeg vet hvordan du har det. Jeg har også en helt ødelagt mage, det er så mye strekkmerker på den at jeg tror ikke det hadde vært plass til ett til. Har strekkmerker på lårene, knærne osv også, men hadde jeg bare blitt kvitt de på magen så hadde jeg vært fornøyd. Jeg ser ikke helt for meg at de kan forsvinne med laser, huda er jo liksom helt ødelagt. Men hvis de gjør det, så er det selvfølgelig helt supert!

Skrevet

Hva med å snakke med en psykolog om dette? Det fjerner ikke merkene, men kan endre ditt syn på kroppen, og kanskje gjøre at du føler deg bedre med deg selv.

Skrevet

Mine kommer ikke til å gjøre det...hadde noen små fra puberteten, og de har vært synlige siden da. Nå har jeg store, så kan ikke tro at de forsvinner...lysere blir de sikkert, men overrasker meg ikke hvis de er merkbare på lang avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...