Gjest Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Ser etter et "bestemor" sete. Ikke så innamri dyrt, og det skal være et slikt sete hvor man fester barnet/sete kun med bilens eget belte. noen tips og sånne seter jeg burde ta en titt på?
eva luna Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 vi har römer kids plus, veldig bra sete. tror det er en forhandler på finn som selger de rimelig.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Vi har også Römer kid plus - er såå fornøyd. Fru Lyng har de visst på tilbud nå til 998,-!!!
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Det går bra med oss. Litt usikkre enda, så vi får se )
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Jeg kjøpte ny bilsete til sønnen min på mandag for 2290 kr, og den var på tilbud.Recaro.. En av de tryggeste. Ikke lurt med en bilsete til småbarn med eget bilbelte... Helst bilsetebelte.. Hvorfor vil du helst ha det? Om du virkelig vil ha den så er det en tilbud på den på torshov for 999 kr.. det er Besafe
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Ahh.. !! TYPISK!! Har ikke noe fry lung her i Sandefjord *blæh*!
Monajenten Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Hvis det er forovervendt til treåringen er det lurest med bilens egne seler fordi de gir litt etter ved evt. krasj, i motsetning til fempunktsselene som holder helt fast og kan gi større skader.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 du kan se den på www.torshovbil.no rull ned.. så ser du de tre bilseter.. Den første er Besafe og den andre er Renolux og den tredje har jeg kjøpt.. Jeg har sett på Besafe og den så ikke behagelig ut og så utrygg ut.. Vil at barnet mitt skal ha den sikreste og beste.
eva luna Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Tror du har misforstått luckymom: hun skriver at hun vil ha et sete hun kan feste med bilens eget belte.... er barnet stort nok til å sitte i et 15-36 kg sete, så er det sikrest å feste barnet med bilens belter og seler som er integrert i et bilsete.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Sier du det? Jeg fikk iallefall beskjed fra et sted på internett som vet masse om bilseter og de sier at den jeg kjøpte er en av de beste.. Men bilseter ed eget bilbelter er litt utryggere.. Så vet jeg ikke Jeg har ikke så mye erfaring så kan jeg desverre ikke svare på.. Jeg hørte bare i fra de andre
eva luna Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Hmm skrev litt feil i forrige innlegg, her er riktig: Det er sikrest å feste barnet med bilens belter enn seler som er integrert i et bilsete når barnet er blitt så stort.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Den bilsete jeg kjøpte er det "2 seter" i den.. det er både 9-18 kg og 18-36 kg.. Når sønnen min har vokst, tar jeg av den lille sete til den større sete..
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Er det tilbud på det Römer kid plus på nettet noen sted da, tro.. ? Ser at det kommer best ut i tester, og veldig kjekt at man kan justere til hvilestilling.
M by M Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Det er ikke lenge til handelens dag! Da pleier smokken og liten å ha tilbud på sånt. Så da skal jeg tidlig til byen og se hva jeg klarer å få klørne i ;-) Det er 19 juli, er det ikke? Var jo markedsdagen i dag. Så de hadde en del tilbud i dag og, men rakk ikke innom.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Ja riktig at det er tryggere med bilbelte når man er litt større.. Den bilsten jeg kjøpte er det 2 seter i.. den lille er med bilsetebelte.. og den store er det vanlig bilbelte..
eva luna Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Dette stod på trygg trafikk sine hjennesider så det er tydeligvis litt forskjellige meninger om dette: Interne seler eller bilbelte til treåring? Min datter er 3 år og veier 15 kilo. Nå har vi dessverre måttet snu henne slik at hun sitter forovervendt i baksetet (Jeg er klar over at det er tryggest å sitte bakovervendt). Det jeg lurer på er om det er tryggest å bruke setet vi har som en beltestol med bilens seler, eller benytte den integrerte 5-punkts selen som er i setet. Jeg har hørt noe om at det ved en kollisjon kan oppstå et dobbeltrykk, og at det kan bli ekstra belastning på nakken med bruk av 5-punkts selen. Setet vi har heter Britax Two-way Elite. Det er godkjent som forovervendt bilbarnestol for barn fra 9-25 kilo, og som forovervendt beltestol fra 15-25 kilo. I Sverige anbefaler man at barnet festes med bilens belter når man snur fra bakovervendt til forovervendt, pga dette med dobbeltrykk, men vi har ikke funnet dokumentasjon fra tester el forskning som faktisk viser at det er større risiko for skade ved dobbeltrykk, enn om man bare bruker bilbeltet og dermed får ett rykk. Og det er samtidig positivt å sitte med fempunktssele som vil holde barnet bedre på plass, slik at det ikke slynges ut ved en eventuell kollisjon. Det er derfor vanskelig å gi et entydig råd om dette. Fempunktsselen holder barnet bedre i riktig posisjon når det sovner i bilen, vi vil derfor anbefale å la henne sitte i fempunktsselen ennå en stund før du går over til å bruke bilbeltet rundt barnet.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 5. juli 2007 #18 Skrevet 5. juli 2007 Min har liggestilling så.. Du får bare finne den du liker best.. Jeg liker min godt og noen liker sine best.. Lykke til med og kjøpe en Gøy og handle
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #19 Skrevet 5. juli 2007 Handelens dag ja, da kan man gjøre kupp!! ) 19.juli er notert ..
mammmamia ** Skrevet 7. juli 2007 #24 Skrevet 7. juli 2007 Denne kvinnen og Trygg Trafikk har misforstått! Det er ikke pga dobbeltrykket at det anbefales trepunktsbelte, men pga at kroppen ikke holdes så hardt tilbake, så belastningen på nakken blir ikke like stor :-) Når lillegutt på 3,5 år skal snus fremovervendt en gang skal han ha beltestol, ikke fempunktsbelte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå