lana<3 Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Da tenker jeg ikke på paracet...er det noen andre medisiner man kan ta?? Noen dere har erfaring med?? Har snakket med legen min og vi har avtalt at hvis det blir vanskelig svangerskap blir det morfin eller lidokain i sprøyter.... syns det hørtes veldig drastisk ut...noen andre forslag??
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hei Lailaelin ). Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men her i Trondheim hvor jeg bor,har de reuma-sykepleier på kvinne og barn klinikken.Jeg ville kanskje kontaktet en lignende fag-person.Min opplevelse er i alle fall at fast-legen ikke er nok informert ... Ønsker deg lykke til ! Hilsen
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Hei. Jeg fikk beskjed av min raumatalog at jeg kunne ta ett spesielt kortisonmedikament.. Som ikke var skadelig. Husker ikke helt hva det het
Raych Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Heia! Jeg har også revmatisme og bruker medisiner i sprøyteform til vanlig (Enbrel). Har oppfølging ved St. Olavs i Trondheim, og der har de et eget mødresenter i forhold til revmatikere som er gravide eller småbarnsmødre. Dette senteret kan ta imot henvisninger fra hele landet. (Vet i alle fall om ei fra Molde og ei fra Ålesund som har hatt oppfølging gjennom dem). Det er en sykepleier som jobber der og en revmatolog som har spesialisert seg på dette området. Jeg synes oppfølgingen er veldig god. Både under svangerskapet og etterpå (jeg venter nå min 2.). Synes de medikamentene du har fått anbefalt høres en smule drastisk ut ja... Det er ikke så mange typer medisiner man som revmatiker kan bruke under et svangerskap. Kortisonpreparater er nesten det eneste man har god kunnskap om i forhold til svangerskap, fødsel og amming. Selv gikk jeg på prednisolon under forrige svangerskapet. Dette svangerskapet har jeg klart meg uten noen form for medikamenter (ikke en gang vanlig smertestillende har jeg trengt). Nå er det kun 1 mnd igjen, så det holder nok svangerskapet ut ja:) Hvis du vil kan jeg sende en PM med nummeret til mødresenteret så går det jo an å ta en telefon. Tror ikke de vil at nummeret skal legges ut helt offentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå