Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når festet hodet seg hos dere som er fleregangsfødene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uke 38, dette er nr 3

Skrevet

Hodet var festet på forrige kontroll, 35+0.

Skrevet

Hei! Når man er fleregangsfødende er det ikke sikkert hodet fester seg i det hele tatt, det er derimot vanlig at hodet er bevegelig helt frem til fødselen. Jeg er 4. gangs fødende og har termin om en uke. Var på sv.skaps kontroll for 2 dager siden og da var hodet til lillegutt bevegelig, noe som er helt normalt=)

Skrevet

Er 40+7 og hodet er ikke kommet ned i bekkenet engang...

Skrevet

Hodet var festet på kontrollen i uke 40.

Skrevet

Er annengangs. 37+2 idag og hodet var godt bevegelig på kontroll igår. Symfysemål på 38 cm, så her er magen HØYT oppe!!

Skrevet

3. gangs i uke 39- ikke festet enda men ligger med hodet i allefall :-)

Skrevet

Venter nr 3 og når jeg var på kontroll i uke 38 hadde hodet festet seg...

Nå er det 5 dager igjen og føler at jeg har magen mellom bena....

Skrevet

uke 36 -nesten festet.. sa at de skulle gå bra dersom vannet skulle gå..

nå 38+4 -ikke festet. har kommet seg lenge OPP.

og må ligge dersom vannet går før riene..

andre gang-

Skrevet

Første gang festet hodet seg rundt uke 30. Var på kontroll på tirsdag, 31+2, og da sa legen at hun har snudd seg med hodet ned, men at han var litt usikker på om hodet var festet.

Skrevet

Er 36+3, hodet var festet for ca 2 uker siden, men har faktisk løsnet igjen... Jeg trodde ikke det gikk ann, men jordmora sa det kunne skje med fleregangsfødende. Og kanskje spesielt hvis man ligger mye. Jeg har måttet ligge mye pga at jeg har vært syk, så det er vel kanskje grunnen med meg da....

Skrevet

Legen min vil ikke svare meg på dette han. Han sier at hodet ligger godt ned i bekkenet og det er det eneste som er viktig.

Er i uke 36.

Skrevet

Er 3. gangs og var på kontroll i går, 37,2, og da mente doktoren at hodet hadde festet seg, men han var ikke 100% sikker. Jeg tror det er festet, føler meg veldig tung der nede, og verker nedover innsiden på lårene. Håper jeg slipper gå så lenge sånn som dette.

Skrevet

Hei,

Hodet hos min festet seg når jeg var rundt 36 uker (4. mann). Vet det sies dette ikke er vanlig, men det er veldig forskjellig når hodet fester seg. Har i lang tid vært plaget med kynnere/rier. Kan være det som har gjort at hodet festet seg såpass tidlig. Det er ganske vanlig at hodet ikke fester seg hos flergangsfødende før fødselen er i gang/nær forestående.

Skrevet

jeg er 2.gangs, og hodet hadde festet seg da jeg var hos JM sist. 33+1.

Var på ul fredag, og hode ligger veeeldig langt ned visstnok.

(m førstemann var det ikke festet på kontroll i uke 33+5, men lå m hodet veldig langt ned. Fødte i uke 35+2.)

Skrevet

Noen som vet hva de sier er mest sannsynlig ifht hvor lang tid d tar fra hodet er festet til fødsel?

Skrevet

Det er vel ingen fasit på det. Hos flergangsfødende hender det ofte at barnet fester seg først når fødselen er i gang. Så lenge barnet ligger i hodeleie sies det at det ikke er noe farlig.

Skrevet

Får ikke svar på dette jeg. Så lenge ungen ligger med hodet ned i bekkenet er det flott har jeg fått beskjed om.

Om hodet er festet eller ikke er visst bare noe "gammeldags" som jordmødre fortsatt lærer..

Ikke vet jeg.. Flere av mine venner som ikke har fått beskjed om at hodet har festet seg har jo måtte legge seg ned og blitt hentet med ambulanse..

Så det må jo ha en betydning likevel...

Så jeg får leve i uvitenhet jeg...

Skrevet

Var på kontroll i går, uke 38, hodet var festet og skikkelig langt nede i bekkenet, kunne ikke kjenne det sa ho, så jeg håper det skje noe snart

Skrevet

Ser det er flere som får beskjed om at det er 2-3 uker til fødsel dersom hodet har festet seg... Er det noe hold i dette?

min jm har aldri sagt noe sånt, men gir allikevel uttrykk for at hun tror jeg vil føde før term.. er 34 uker, og hodet er festet, og ligger langt ned i bekkenet.

Skrevet

3 gangs. Hodet festet men med litt bevegelighet i uke 32.

Har ikke hørt at det tar 2-3 uker etter feste før ungen kommer... og det håper jeg ikke, for det blir neste uke, og da har vi feriegjester :-)

Skrevet

Jeg husker ikke akkurat når hodet festet seg med min nr.1. Men husker at jordmor sa det ofte gikk CA 2-3 uker til fødsel da. Det stemte veldig godt og jeg fikk 1 liten uke før tiden.

Nå er jeg 38+5 og hodet har ikke festet seg og bebien har ikke sunket ned i bekkenet, faktisk var jeg å snudde den idag pga den vil bare ligge med hodet opp i ribbeveggene =( Og jordmor sier hun tror jeg kommer til å gå til termin pga den ligger så høyt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...