Gå til innhold

hvor vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange av dere mistet i SA/MA før dere kom hit? er på besøk fra 1.trimester og føler at ALLE mister før det går bra:(er bare 4+1.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel ikke den rette til å svare, for jeg har aldri mistet et barn i sa/ma før, men jeg føler at jeg ville si at det kan gå bra på første forsøk, og at slettes ikke alle mister...

Har nå baby nr 2 i magen, 5 dager til termin, fremdeles redd for at ting kan gå galt, men har hvertfall sluppet å gå gjennom sa'er... !

Prøv å slappe godt av, og ikke stress (lett å skrive for meg ja...)

Så krysser vi fingrene for at alt går bra med deg og !

Gratulerer med spira !!

Skrevet

Venter nr 2 og har ikkje hatt sa eller ma! *bankibordet!*

Tenkte det samme som deg når eg endelig blei gravid med nr 2.. Var sikker på å miste for det virker så "alle" mister en eller annen gang..

Lykke til med svangerskapet! Håper det går bra! Veit at det er nesten helt umulig men prøv å ikkje tenk på ma/sa!

Skrevet

Jeg skal ha min nr 4 og har aldri hatt noen aborter,så jeg har vel vært heldig for jeg tror det er ganske vanlig å miste ihvertfall en gang.

Skrevet

Vi har aldri mistet. Venter nummer 2 nå.

Skrevet

Vi venter også nummer 2 og har heller ikke mistet.

Skrevet

Jeg har født 3 friske barn før jeg hadde en SA og en påfølgende MA. Men så gikk det bra igjen og nå har jeg litt over en uke til termin=)

Skrevet

dytter litt på denne

Skrevet

gikk bra med nr1 har så hatt en ma og 2 sa i de siste 3 år men har nå en uke til termin med nr 2 så det lykkedes igjen til sist

Skrevet

jeg har heller aldri mistet- Bankibordet-

vil bare si at jeg holdt meg unna 1 tri da jeg også syntes at det bare var snakk om sa og ma og skumle ting. Lurte jeg på noe i begynnelsen leste jeg artikler eller snakket med venniner og mor... Nå føler jeg at jeg får mer matnyttig informasjon av 3.tri...

Skrevet

har termin om 43 dager nå...

Skrevet

Jeg hadde en MA før jeg kom hit.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt noen abort.

Skrevet

Jeg har kun vært gravid en gang.. Og det er nå.

Er ikke sånn at alle mister minst en gang før de lykkes. For så er i hvert fall jeg unormal!

Skrevet

Har heller aldri hatt sa/ma, venter mitt første barn. Enig med rådet om å styre litt unna 1.tri, jeg ble i alle fall veldig stressa og nervøs av alle skrekkhistoriene der inne. Det finnes selvsagt tragiske historier på både 2 og 3 tri også, men 1 tri er nok verst.. Gratulerer med spiren og lykke til, dette kommer til å gå kjempebra - og tro det eller ei- tiden går faktisk fort!

Skrevet

Jeg har bare vært gravid to ganger. Førstemann er to år og nå er jeg i uke 36 så jeg har aldri opplevd å miste..

Det er kanskje vanlig å miste, men det er enda vanligere at det går bra.

Skrevet

Hadde en SA før jeg ble gravid med denne, mista i uke 8, men det tok to år før jeg ble gravid igjen pga. hormonkluss. Det ordna seg til slutt, da (: HVIS du mister, er det veldig vanlig at en blir relativt raskt gravid igjen, det er jo en slags trøst, hvis en skulle være så uheldig..

Skrevet

Dette er min første graviditet, og har nå 4 uker igjen til termin.

Skrevet

Første gang gravid,er i 30 uka.Trur ikke at det er så vanlig å miste...

Skrevet

Venter nummer 2 - har aldri mistet i sa/ma

Skrevet

Jeg venter nummer 3 om snaue 3 uker. De to første kom som bestilt uten problemer av noen art. Denne siste har latt vente på seg, tok ført lang tid å bli gravid igjen, så miste jag 3 ganger , siste gang i oktober i fjor, før denne gangen!!

Skrevet

Ikke bekymr deg, kjære anonym. Jeg tror at grunnen til at det er så mange som skriver om sa og ma på 1. trimester er at de som opplever problemer naturlig nok får ekstra behov for å spørre andre om råd osv. Når det er sagt så er det jo dessverre en stor andel som opplever å miste, og jeg har også opplevd en sa i uke 8 mellom mine snart to barn (har termin om en måned).

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er - jeg kom inn her først på 2 trimester så fikk ikke med meg så mye av 1 trimester praten:) Jeg er førstegangsfødende og har ikke hatt noen problemer hittil unntatt den "vanlige" småvondtene, som litt problemer med bekkenet, kvalme og halsbrann. Ikke blødninger eller problemer av den art:)

Jeg har ikke hatt noen SA/MA før, og har heller ikke vært spesielt forsiktig under svangerskapet . Er aktiv i utgangspunktet og både lege og jordmor sa jeg kunne fortsette å leve som vanlig, så lenge jeg lyttet til kroppens egne signaler :) Jeg er har nå 8 1/2 uke igjen til termin, og er fortsatt i fin form:)

Så krysser fingrene for deg - det går sikkert bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...