Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig huta ho sæ avgåre!

Fikk besøk av ei venninne forrige torsdag. 2 dager etter sitter hun og ser ut som hun er skutt på med haggel. Hun sa ingenting før hun kom om at sønnen hadde vannkopper. Nå har hun vært her i en hel uke og befengt hele mitt liv. Det aner meg at turen til dyreparken i Kristiansand neste uke må avlyses....

Hvor lang tid går det før dævelskapen bryter ut hos veslejenta mi i såfall?

Nå har jeg vaska hele huset, lufta ut og gått over alle dørhandtak, lysbrytere og diverse hun eventuelt må ha tatt i....sikkert til ingen nytte for hverken folk eller fe, men fikk bare det for meg. Hele greia er så tragisk!

Hvor lang tid må vi vente på å f.eks. besøke en nyfødt liten en for å være sikker på at vi ikke er smittet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ekspert men inkubasjonstiden er vel ca 14- 18 dager.

Nyfødte drikker morsmelk, så de får vel antistoffer fra mor hvis hun har hatt de vel? Du får nesten forhøre deg litt hos en lege. Spør Yppert

hehe.

Skrevet

Er du heldig, bør ikke vannkopper gjøre barnet sykt. Tassen her var som vanlig med noen få prikker. Feberfri. Både lege og helsesøster sa han bare kunne være ute. (høst) Jeg ammet han, men i mitt tilfelle fikk han vannkopper likevel. ( har hatt vannkopperselv)

Skrevet

Det med nyfødt. Jeg fikk beskjed av helsesøster om å holde meg unna helsesøsters kontor, til vi var sikre på at det ikke var barn der:) Be barnets foreldre kontakte helsesøster før du dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...