Kisa Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Min sønn på 3 år fjernet mandler, polypper og fikk lagt inn dren i begge ører 29.06.07. Vi reiste hjem fra sykehuset dagen etter og fikk med oss Paracet Minor. Etter en dag begynte han å kaste opp og ville ikke ta til seg væske eller mat. Jeg ringte sykehuset og ble anbefalt å gi ham ren paracet isteden, siden mange blir kvalme av Paracet Minor. Dette virket tilsynelatende greit i et par dager, men nå har han så store smerter at han gråter og gråter om natten. Det virker som han er noe bedre på dagtid, og han både spiser og drikker. Jeg ringte sykehuset igjen, og ble da bedt om å gi ham Paracet Minor hver 4.time samt Afipran som jeg nå fikk resept på. Problemet er at smertelindringen ikke varer lenger en ca 3 timer. Er det virkelig ikke noe annet man kan gi et så lite barn for at han skal slippe å ha så mye smerter? Lurer for eksempel på om jeg kan gi Ibux mikstur samtidig som jeg gir Paracet Minor. Hvis ikke det er noe annet han kan få, er det da veldig skadelig for ham å få Paracet Minor hyppigere enn hver 4. time i en periode? Blir helt fortvilet av at jeg ikke kan hjelpe ham stakkar....
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Hei! Jeg er bare sykepleier, men jeg vil be deg ta kontakt med sykehuset og be de vurdere smertelindringen igjen, kanskje de kan gi noe mer siden det virker som om Paracet Minor ikke er tilstrekkelig for din gutt. Jeg ville ikke begynt med Ibux eller noe annet medikament i tillegg til det legen har foreskrevet, før du har snakket med dem igjen. Små barn tåler ikke så mye, de skiller ikke ut medikamenter og giftstoffer like bra som oss voksne. Sett hardt mot hardt, og si at han ikke er smertelindret godt nok! De bør ihvertfall vurdere om det er noe mer de kan gjøre. Lykke til, håper han blir bedre snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå