Piri Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Endelig huta ho sæ avgåre! Fikk besøk av ei venninne forrige torsdag. 2 dager etter sitter hun og ser ut som hun er skutt på med haggel. Hun sa ingenting før hun kom om at sønnen hadde vannkopper. Nå har hun vært her i en hel uke og befengt hele mitt liv. Det aner meg at turen til dyreparken i Kristiansand neste uke må avlyses.... Hvor lang tid går det før dævelskapen bryter ut hos veslejenta mi i såfall? Nå har jeg vaska hele huset, lufta ut og gått over alle dørhandtak, lysbrytere og diverse hun eventuelt må ha tatt i....sikkert til ingen nytte for hverken folk eller fe, men fikk bare det for meg. Hele greia er så tragisk! Hvor lang tid må vi vente på å f.eks. besøke en nyfødt liten en for å være sikker på at vi ikke er smittet?
RajaPia Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Leste i ei bok her at inkubasjonstid er fra 17-21 dager. Kanskje dere akkurat rekker å bli ferdige med ferieturen... Vannkopper smitter så lenge det finnes væskefylte blemmer. Vesla mi våknet med det i går... Men hun er pigg ellers, og uten feber kunne hun være ute sa legen vår. Var på apoteket for å kjøpe hvitvask mot kløe , man fikk tips der om no annet. Det het : A-DERMA , Cytelium Sprayflaske , så lett å påføre. Kunne brukes på HELE kroppen .
selfangerkjerringa Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Vi brukte den a-derma-sprayen nettopp til 3-åringens vannkopper - REN MAGI! Anbefales på det sterkeste Inkubasjonstiden kan være helt nede i 14 dager forresten. Og du har rett - når de sist ankomne prikkene er begynt å tørke inn, er man ikke smittefarlig lenger.
Thunderstruck Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 For en "venninne" du har:-( Fytti rakkern altså.. Inkubasjonstid er som regel 17-21 dager,og ja,hun får det nesten helt sikkert da det er veldig smittsomt..Huff,sånt er skikkelig dårlig gjort altså.. Gutten vår brukte nesten 2 uker fra han fikk det til han var ferdig,Han nr 2 brukte litt over 1 uke. God bedring hvertfall!
Lillefy Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Det er ikke alle som vet hva de har hatt av barnesykdommer, jeg har f.eks testet positivt på at jeg HAR hatt røde hunder, men det kan hverken jeg eller mamma huske noe om. Vannkoppene mine ble tilfeldigvis diagstonert (hadde to på rumpa) av en legevenninne som passet meg, ellers hadde vi vel ikke visst om det heller. Min mann er jammen ikke sikker på om han har hatt det,-men regner med det. Jeg syns du er veldig hard mot venninna di jeg. Stakkars dame. Tror du hun kom for å forpeste ditt liv med vilje?? Hadde hun visst hun ble syk hadde hun vel ikke kommet! Håper ikke mine venninner tenker sånn om meg dersom jeg skulle være så frekk og VÅGE å bli syk mens jeg er hos dem!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå