Gå til innhold

skjevt hode

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på åtte måneder har fortsatt skjevt hode (eller flatt hode på høyre side). Vi ble gjort oppmerksom på dette for nesten et halvt år siden og har prøvd så godt vi kan å snu han så han ligger på "rett side" når han sover, ligger på gulvet osv. Men til tross for at vi har styrt med dette i lang tid er han fortsatt skjev i hodet. Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar før slike ting jevner seg ut (hvis de gjør det da...)? Er det farlig? Mener og ha lest at det kan påvirke koordinering og gi hjerneskade.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk fysioterapi pga skjevt hode... Man kan se at det enda er litt flatt, men myyye bedre enn før... Ho er nå 9,5mnd... Nå kan eg ikkje styre kor ho vil ha hodet sitt lengre, men gjorde det mye i begynnelsen, og så hjalp det veldig med fysio og osteopati...

Men det er kanskje for sent å begynne med det no... Hør m hs...

Skrevet

Gutten min er også litt flat i bakhodet. Mer på den ene siden. Han er snart 11 mnd, og jeg tenker mer og mer på det. Har ikke vært noe bekymret for det siden jeg har hørt at det jevner seg ut med tiden, men nå synes jeg det har gått så lang tid. Noen som vet?

Skrevet

Manuell terapeuten vi går til sier at hodeformen vil rettes opp i løpet av to- tre år. Da vil vi også se den mindre pga hår.

Han sa og at osteopat er bortkasta penger. At det ikke går an å påvirke skjevheten med behandling.

Skrevet

på jenta vår hjalp osteopat veldig mye! Vi merka forskjell allerede etter første gangen, og for oss var det ikkje bortkasta penger!

Det var en grunn til at jenta vår var skeiv da, og det klarte osteopaten å rette opp i... Så at manuellterapeuten din har sagt det, kan eg ikkje tro... For enten er han en av de som har noe imot osteopater, eller så vet han ikke ka han snakke om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...