Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg gjør det samme hele tiden..

Så klart koser jeg meg med sønnen min, men når han sover eller leker så sitter jeg her foran pcn.. eller rydder, spiser,småspiser..

Jeg kommer til å gå opp i vekt igjen snart hvis jeg ikke skjerper meg.

Jeg har ikke lyst å bli en feit sofagris og datanerd.Hjelp :)

Flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, er nok fort gjort det, ja! Hvor gammel er sønnen din? Hvis han fortsatt sover om dagen; gå tur med vogn! Det kan du jo forsåvidt gjøre uansett, da... Få en rutine på det, sånn at du kommer deg ut hver dag. Det hjelper både på vekt, humør og selvfølelsen. Jeg var litt i samme situasjon som deg til jenta mi nærmet seg året, men i tillegg til å gå turer meldte jeg meg inn i et treningssenter med barnepass. Kjempegodt å komme seg ut på noe og ikke minst få en times tid til bare seg selv ;o)

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg er hjemmeværende, tidsbegrenset ufør. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg går opp i vekt. Løper etter 3 små (de 2 eldste er i barnehage 3 dager i uken da) så jeg er snart undervektig. Men dagene går stort sett med til det samme hver dag ja.

Skrevet

han er 5 mnd..

jeg er kjempeflink på dagtid når pappaen jobber dag,men når han har kveldsjobb får jeg meg liksom ikke ut.. er liksom mye lettere på dagen.

har meldt meg inn i treningssenter og vært støttemedlem en mnd.herregud så flaut. :)

Jeg pleide å være en aktiv og kjempesosial jente, men jeg føler meg liksom ikke som den samme lengre.

Har få venner med barn også.

Det går seg vel til...

Skrevet

Dah, kjenner til det... vært sykemeldt siden april og i juni grein jeg meg til å være 20% arbeidsfør. Nå har jeg ferie og hååååper jeg er fin igjen til ferien er over! Så lei av å gå hjemme og frykter jeg ender opp som ufør om jeg ikke blir bra igjen snart...:(

Begge ungene er i bhg og helsen min gjør mulighetene små. Kan ikke gå på tur osv. Selv husarbeid blir for mye for meg enkelte dager.

Tenk å kunne bevege seg igjen uten smerter! løpe i fjellet, eller danse! Bare kunne ta meg en skikkelig lang trilletur med minsten! *drømme*

Skrevet

Sånn har jeg det også. Kunne egentlig fått gjort masse på dagtid når gutten min sover eller ligger på gulvet og leker, men jeg sitter her foran pc-en.

Men tre mnd skal jeg tilbake i jobb og da blir det andre boller. Så får bare nyte tiden mens jeg kan :)

Skrevet

Åååh jeg vil og bli frisk, men det håpet er forsvinnende lite etter å ha vært syk over halve livet mitt.. (har ME) :(

Skrevet

huff ja.. vi får tenke på de stakkarne som heller ville vært hjemme enn på jobb.

Er jo mange som har en jobb de ikke trives i.

Vi er jo egentlig heldige sånn sett.

Skrevet

Jepp, det er som om du beskriver meg, bare at jeg har gått kraftig opp i vekt siden jeg fikk barn. Jeg går tur hver formiddag, men det er ganske så lite givende å gå alene.

Skrevet

ME... *tenke* Er det det som er kronisk utmattelsessyndrøm på folkemunne? jeg har noe giktisk tror jeg... venter på time til reumatlogen. Og det tar jo sin tid! :(

Skrevet

Det stemmer. Fikk det i 12-årsalderen. Kjedelig sykdom for det er jo ingenting noen kan gjøre for meg.. Må jo bare håpe på at det skjer en spontan bedring, men etter så mange år må jeg vel innrømme at jeg engentlig har mistet håpet. Ja alt tar tid! Når jeg skulle utredes for ME ventet jeg på time 6 mnd på Ulevåll universitetssykehus.

Skrevet

Uffda...:( Er det ikke noen medisiner som funker?

Jeg fikk diagnosen barneleddgikt da jeg var 17 år, har hatt symptomer fra jeg var ca 11 år, men ingen som tenkte på å teste meg for det da.

Nå er det jo en del år siden jeg fikk den diagnosen og har alt i alt vært fin, helt til kneet takket for seg i påsken. Legen tror at det er reumatisme, det får jeg vel vite når jeg endelig kommer til... hadde vært fint å vite hvertfall, så jeg kan planlegge veien videre.

Er du ufør nå?

Skrevet

Ingen medisiner som kurerer ME nei. Men de forsker stadig på sykdommen. Jeg finn innvilget 100% tidsbegrenset uføretrygd etter jeg fikk diagnosen i slutten av 2004. Har innvilget ut dette året, men er ingen bedring ennå. Håper de finner ut hva som feiler deg da og at det finnes en behandling!

Skrevet

Oki, og det gikk i orden med engang? Jeg trives så godt i jobben min, men hvis jeg ikke blir bra igjen, så kan jeg jo ikke fortsette der...:( *ser svart på alt i dag*

Skrevet

beklager at jeg spør ,men hva er ME? vet bare om MS.

Tenk positivt :)

Skrevet

Ja det gikk i orden når jeg først fikk ME-diagnosen. Har jo aldri vært arbeidsfør jeg da, klarte ikke fullføre grunnskolen engang. Men fikk tatt eksamen som privatist senere. Og tvang meg gjennom 3-åring videregående, men da var kreftene slutt. Mangler praksisen for å få fagbrev, men det er ikke gjennomførbart slik min tilstand er nå. Men det var ikke lett egentlig å få innvilget t.u. Søkte om varig 2 ganger og fikk avslag før jeg fikk t.u. Og før det var jeg sykemeldt 1 år (klarte å jobbe noen uker før jeg ble sykemeldt), gikk på rehabilitering i 2 år, attføring i et års tid og så t.u. med nød og neppe. Du må jo ha en jobb du kan leve med ellers må du stå på så nav hjelper deg. Men det er ikke lett, det vet jeg alt om!

Skrevet

ok, jeg vet hva det er nå ja. Huff må være leit å være så trett og sliten hele tiden,.

Håper du ser lyst på det, legene er flinke i dag.

Skrevet

Oi, det er litt av en mølle man må igjennom! Men nå går jo den ut snart, skal du søke om varig igjen? Håper jeg slipper den runden med nav, men nå har kneet vært slik i snart 4 mnd og jeg er bedre, men ikke bra.

Skrevet

Jeg blir vel innkalt til møte snart, kommer vel til å høre på det de anbefaler å søke om for det nytter ikke å gjøre noe annet enn de sier har jeg erfart. Siste gangen jeg søkte om varig uføretrygd ringte saksbehandler meg og spurte om jeg ville trekke tilbake søknaden for jeg ville uansett få avslag og det ville spare han for mye papirarbeid!!! Jeg hadde jo ikke mye valg syns jeg da så jeg trekte tilbake søknaden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...