mamma >to gull Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Gjør så sable vondt når jeg skal på do (nr.2). Over 2 mnd siden fødsel og det har til nå gått veldig bra!Men nå gjør det sååå jækla vondt at jeg ikke får bæsjet..Ble sydd og kjennes ut som jeg er sydd igjen..(er jo ikke det da, har jo gått bra til nå, men..) Skjønner ikke hvorfor det plutselig er så vondt. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre/spise for å få det litt "løsere"?Begynner å bli noen dager siden jeg har vært skikkelig på do nå..
Dotten Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Du har nok fått litt forstoppelse. Det er bare å gå på apoteket og kjøpe "løsningsmiddel".. he, he. Husker ikke hva det heter jeg, men du får det reseptfritt der. Etter du har tatt det, går det en time eller to, så løper du på do
Monajenten Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Det høres ut som om du har fått hemorroider. Blør du også? Du kan få kjøpt salve på apoteket, evt. få resept, for da får du stikkpiller også. Sheriproct heter den. Er også en reseptfri salve som heter Alcos Anal men den funket ikke på meg. Du kan kjøpe noe som heter Duphalac som gjør at du ikke blir så hard i magen. Også på apoteket. Lykke til, og god bedring. Det er ikke noe godt.
mamma >to gull Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 Ok - er det en sånn gul dings??Fikk nemlig noe på sykehuset jeg kunne bruke, men har ikke brukt det, så tenkte å prøve den, men venter til imrg, kanskje ikke så lurt å gjøre det rett før jeg skal legge meg..hehe...)
mamma >to gull Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 Nei - blør ikke heldigvis, eller det har kommet litt blod på papiret, men det har jeg tenmkt har vært pga det har vært så vondt at jeg har blødd litt der jeg har sydd.. Men Monajenten:tror du det er hemorider da??Uff, det høres så fælt ut..;( Håper det bare er en forstoppelse...
kroi Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 På apoteket får du kjøpt noe som heter MicroLax - det mykgjør det ytterste i tarmen slik at det lettere kommer ut. Lykke til!
BettyBoob Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 mye mulig det er hemoroider! veldig vanlig i og etter graviditeten. Viktig å holde magen "myk" (drikk lactulose, spis svisker f.eks) Kjøp microlax, funker ikke dette for den evt forstoppelsen ville jeg tro det er hemo ja. Ikke farlig, men ubehagelig! hatt det litt for mye etter fødselen.... da er det uansett vanlig at det kommer litt friskt blod når man tørker seg... Stingene du fikk i forbindelse med fødselen skal være grodd bra nå, så tror ikke det er der blodet kommer fra, men man vet jo aldr. Du får evt ta en titt i speilet
mamma >to gull Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2007 Ok - da får jeg prøve Microlax imrg, men hva hvis det er hemorider, hva må jeg gjøre da?Uff, kan ikke dette jeg..;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå