Gå til innhold

HJELP.. ang. lån..(ønsker mange svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4. Har en gutt på snart 4 år, og ei jente på 1 1/2 mnd. Vi bor i en trang leilighet på 55 kvm, med 2 knøttsmå soverom.. Stuen er over en garasje så der er det skråtak, med andre ord vi bor TRANGT! Sambo har en grei jobb med ca 300.000 ,- i året. Min jobb gikk konkurs, så jeg har ingenting å gå tilbake til etter perm.

Spørsmålet er, er det mulighet for at vi kan få lån? Vi trenger sårt en større plass å bo, og å leie her er umulig da det er ingenting ledig. Vi klarer fint å betjene ett lån på 8000,- mnd, da det er det vi betaler for å bo i dag.. kunne klart enda mere..

Men får vi lån med bare 1 sikekr inntekt? Noen med erfaringer? Kan kanskje kommunen hjelpe oss med startlån, er ikke det for førstegangsetablerende og vanskeligstillte? Jeg vil jo påstå at vi er litt vanskeligstilte...

VELDIG takknemlig for svar!!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og ja.

Noen banker gir sånt lån, men ikke alle. Vi fikk ikke i SR-bank, men i den lokale banken. Vi hadde en inntekt på 300 000,- pr år. Det var 250 000,- i inntekt til meg, og 50 000,- i stipend til min mann som studerte. Tok opp lån på 1,1 mill.

Skrevet

Jobber selv i bank, og vil anbefale dere å ta kontakt med kommunen og høre om startlån. Med en inntekt på 300.000,- og 2 barn hadde dere ikke fått lån av oss. Det ville blitt for heavy...

Lykke til:)

Skrevet

Vi fikk lån på 1,150 da jeg var gravid med nr to og var arbeidsledig (kun en inntekt, litt mer enn det mannen din har, men ikke så mye mer). Hadde ca 300 000 i egenkapital.

Skrevet

Vi fikk det. men det kommer vel an på hvilken bank du går i, vi var i Nordea.

Min samboer tjener 350 000 kroner i året og jeg var akkurat ferdig i et vikariat da jeg gikk ut i permisjon og hadde ingen fast inntekt. Vi fikk førstehjemslån på 1,4 mill. vi hadde ingenting i egenkapital..

Skrevet

jeg fikk lån på 1,2 alene. student og alenemor til 1. men hadde litt penger selv da. det var i postbanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...