Lille Filur Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Det er spådd ikke så fint vær her til uka og lurte nesten på om vi ikke skulle tatt flyet opp til nordnorge? Men hva koster billettene innenlands? Hvor lønner det seg å dra med en 2åring?
ana baroma Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Sjekk på wideroe.no, skal være noen tilbud der... Vil anbefale Lofoten, ta fly til Bodø eller leknes og lei rorbu. Gå tur i marka, fisk på kaiene og bad i vann eller sjø
Lille Filur Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2007 rorbu? er det innlagt vann der? hehehe jeg har aldri vært lenger nord enn trondheim... Hørtes veldig flott ut, er det dyrt å leie ei sånn bu?=)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Målselv/midttroms, fly til Tromsø eller Bardufoss. Er mye å oppleve i området: Polar Zoo, sandstrender så langt øyet rekker, museer, basseng, fine campingplasser. Men påregn billeie. Men det må du nesten uansett hvor man skal i Nord-Norge, er avstander ehr om man skal få med seg noe.
Sluffsa Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 www.lofoten.info Der står det en del... Bor i lofoten og her er det ikke regn og været er meldt bra i allefall ut neste uke:)) Du kan jo sjekke priser med norwegian til bodø og ta hurtigbåt eller hurtigruten over til lofoten. Vet det finnes både billig og dyr overnatting her, men let og søk litt på nett så finner du sikkert noe:)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Ja kom til lofoten =) Nydelig her. norwegian kjører billigbilletter til nord-norge nå.
Lille Filur Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2007 Hvordan kommer man seg til Helgeland da sjaman.?=)
sandra84 Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Ville satset på Lofoten:) Her er det nydelig nå i det fine været:)
Lille Filur Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. juli 2007 Fant noen billetter til tromsø til 1900 kr, det var ikke så ille. Men hvor kan man bo der da? Er det noe moro i Tromsø for en 2åring? Hvor varmt er det der nå? Har selv veeeeeldig lyst til å besøke Tromsø, men usikker med tanke på gutten vår da=) Åååh synes det er så vanskelig å søke rundt jeg=( hehe, er litt makelig av meg kanskje.. Tusen takk for hjelp alle sammen, trenger dere sikkert mer etterhvert som jeg lurer på noe!! =)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Vil anbefale Lofoten jeg da:-) Kommer derifra selv:-) Litt utenfor leknes har de en fantastisk badestrand og den er nydelig. På Borg har du Vikingmuseet. I Kabelvåg har de Lofotakvariet. Er mye mer å se, men kommer ikke på noe i farta. Men du finner garantert noe info om alt som kan oppleves i Lofoten på internett.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 jeg er fra nord norge,og jeg anbefaler Tromsø nordens paris er verdt å besøke du kan få rimelige billetter med norwegian fra oslo.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 de har polar museum ( tror det heter det) i tromsø hvor jeg selv var på besøk da jeg gikk i barnehagen. Ellers har nok 2-åringen nok med å se seg rundt i vogna,hihi Er badeplasser også ,alltids noe å finne på.,Så får du kanskje se midtnattsola
så var vi 4 Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 I Tromsø har du Polaria som er artig for ungene da, masse fisk, sel og annet rusk og rask. En tur på Fløya med fjellheisen, for så å dra til Grøtfjorden og bade på stranda der. nydelig.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Slenger meg på å anbefale litt til. Både Lofoten og Tromsø er supre plasser. Men med en 2-åring ville jeg satset på Tromsø, og spart lofoten til han får med seg mer. I lofoten er det vikingmuseum, dukke (leke)museum, spennende rorbuer, sykt vakker natur og en million turister. I Tromsø blir det nok mer avslappet, dere trenger bla ikke bil, men dere har mer enn nok å oppleve; Ishavskatedralen er et must, utrolig arkitektur og stemning. Fjellheisen: vanvittig utsikt over byen og omkringliggende fjell og fjorder. Polaria: polarakvarie/museum helt nedi vannkanten der du kan bli kjent med alt fra kongekrabbe og steinbit til sel (veldig fint for barn, men anbefales på det sterkeste for voksne). Tromsø er også en by der det stadig skjer ting litt utenom det vanlige med tanke på små festivaler, revyer, film osv, det kan lønne seg å surfe litt for å se hva som skjer nå. I tillegg har du telegrafbukta og ganske mange andre små og store strender og viker det er super å plaske litt rundt i. På toppen av dette er Tromsø tross alt blitt en "storby" med alle faciliteter, med overnatting, bespisning, shoppingmuligheter og fokeliv. Det ble sagt en gang at Tromsø er den byen med flest pub'er pr innbygger, og det er nok ikke langt fra sannheten. Nevner også, uten vidre forklaring: Karmelittklosteret, den Katolske Kirken (vakker!), Forsvarsmuseet, Galleri Brevik, Tromsø Museum (Norges største utstilling om samisk kultur), Polarmuseet (om ishavsfiske og polarekspedisjoner), Blåst- verdens nordligste glassblåseri.
Lille Filur Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. juli 2007 Tuuuuuusen takk! Tromsø høres supert ut=) Kan du anbefale noen fine hoteller også kanskje? Kan man få hotell med balkong? Og hvordan er det med seng til barnet?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Kommer litt an på prisklasse. Amalie Hotell er koselig, intimt, midt i sentrum og på den rimelige siden av skalaen. http://www.amalie-hotell.no/ Rica Ishavshotell er i en litt annen prisklasse, men da bor du i praksis på havet, helt nede på bryggeknten. Ekstem utsikt, upåklagelig service, flott mat og store rom. http://www.rica.no/index.cfm?oa=hotel.display&con=379 Forøvrig, ovversikt over hoteller: http://www.destinasjontromso.no/overnatting_hotell.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå